Resan till Melonia (1989)

Alternatieve titels: Reisen til Melonia | Reis naar Melonia

Zweden / Noorwegen
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Per Åhlin
met de stemmen van Hans Alfredson, Jan Blomberg en Robin Carlsson

Slugg en Slagg varen van Plutonia naar het vredige eiland Melonia. In het huis van Prospero, de tovenaar, wonen zijn dochter Miranda, de bediende Ariel en tuinman Kallibaan. Verder woont daar William, die praat als een dichter en verzot is op theater. Slugg en Slagg weten niet dat zij een jonge verstekeling aan boord hebben, Ferdinand.

FisherKing
Daar is ie dan, Freud Wellicht kan die vriendin een beter plotverhaaltje schrijven.

avatar van Freud
Echt super, ik ga hem zeker zien (als ik hem ooit ergens vind, wat ik betwijfel...)

avatar van Freud
Oei, dit is blijkbaar helemaal niet zo obscuur als ik dacht, ze hebben de Nederlands gesproken versie in de bib van Deurne, en zelfs in de videotheek bij mij achter de hoek!

avatar van Freud
En ze spelen de film op 10 en 14 november in Cinema Zed in Leuven. Misschien een idee voor een MM-meeting?

avatar van Purmerend
Freud schreef:

Nog steeds niet gezien Freud?

avatar van JTV-kijker
Ik ben blij dat ik eindelijk op deze film ben uitgekomen. Minstens 10 jaar geleden eens gezien in mijn kindertijd. Ik vond het toen een hele leuk film. Hopelijk krijg ik de kans om het nog eens te herbekijken. Ik denk wel dat ik indertijd een gedubde versie heb gezien.