Te Jing Tu Long (1988)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Woo-Ping Yuen
met Jacky Cheung en Carol Cheng

Drie politie-agenten zijn bezig een drugsbende te ontmaskeren. Maar dan komen zij er achter dat er ook een aantal hoge politie officieren bij betrokken zijn...

Fikse tegenvaller van WP Yuen.

Afgezien van een einde wat best lekker actievol is viel er bitterweinig te beleven in deze film. Verhaaltje is echt vreselijk standaard, met wat dubbel crosses en een hoop politie/drug drama dat helemaal niet weet te boeien.

Wel leuk is het spotten van oude (toen jonge) bekenden in de film. Donnie Yen, Simon Yam, Man Tat Ng en natuurlijk Jacky Cheung (hoeveel keer zou hij deze rol gespeeld hebben?).

Moddert verder tegen sneltreinvaart, maar aangezien alles toch al 100 keer vertoond is, blijft het relatief saai. De actie tussendoor is het enige wat dit filmpje overeind houdt, maar voor Yuen ook eigenlijk een beetje ondermaats.

Het einde maakt nog wel een beetje goed, maar dit verheft zich nooit boven een standaard thrillertje met een paar actiescenes en minieme piekjes.

Kleine 2*, redelijk teleurstellend.