• 10.932 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Philip Martin

Met onder meer: Benedict Cumberbatch, Michael Brandon en Che Cartwright

Gesproken taal: Engels

Plot Hawking

"The story of the search for the beginning of time."

De jonge Stephen Hawking is een intelligente en ambitieuze student aan de universiteit van Cambridge. Tijdens deze periode wordt er een neurale ziekte bij hem geconstateerd, waardoor hij zeer moeilijk zal kunnen functioneren en bovendien nog maar twee jaar te leven heeft. Tegen alle verwachtingen in weet hij echter een glansrijke carrière met wereldwijd succes te bewerkstelligen, waaronder de uitgave van zijn boek 'A Brief History of Time'.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Nurse Susan McClean

avatar van Daantje

Daantje

• 2010 stemmen

Is dit die Hawking die ook even in Donnie Darko wordt genoemd?

Denk het wel.

silverfaustx

stephen hawking is nu de slimste mens op aarde , en dit is trouwens n mini serie en geen film over zn leven

elk deel is 90 minuten (in tv gids staat vandaag maar het is op dinsdags

Dit is gewoon een tv-film hoor (waar de premiere vandaag pas van is, het is namelijk een BBC-film) dus die stem lijkt me ongegrond.

silverfaustx

het kom vandaag niet op tv , kijk maar op de bbc site

tv film of mini serie is idd wat verwarend (in gids staat mini serie en op hun site staat het niet als n film) die van morgen duurt in iedergeval 90 minuten

die 4 punten gaf ik omdat ik n fan ben van hawking

avatar van Jordy

Jordy

Haal je je stem zelf weer even weg?

silverfaustx

waarom mag ik hier niet op stemmen dan?

avatar van jassonn

jassonn

Heb je hem al gezien dan?

silverfaustx

ehm dit is zn echte levensverhaal en die ken ik

da zal ik wel ff mn stem weghalen om te kijken hoe de film klopt ten opzichte van (zo goed )

avatar van tovenaar

tovenaar

Sjonge jonge

avatar van Treht

Treht

ik ga m kijken en dan pas stemmen. lmd.

avatar van Zombie McGruder

Zombie McGruder

Hawkings mooiste optreden is natuurlijk in die geweldige aflevering van The Simpsons, waarin het plaatselijke Mensa-clubje (met Lisa als nieuwste lid) het bestuur van Springfield overneemt, met alle gevolgen vandien.

Moe: "So, who's gonna pick up the tab?"

Homer (robotic voice): "I am"

Stephen Hawking: "I did not say that"

Homer (robotic voice): "Yes I did"

Hawking slaat homer met uitschuifbare hamer.

Homer (robotic voice): "D'oh!"

silverfaustx

goede film maar je moet er wel van houden en snappen, zeer brillant en met n beetje humor

het was wel n tv film van de bbc en geen mini zoals in de gids stond

en de genre moet aangepast worden want het is ook n beetje n docu

kunnen hier wel n hele discussie gaan voeren over zn theorie maar dat duurt te lang

avatar van Treht

Treht

Treht schreef:

ik ga m kijken en dan pas stemmen. lmd.

hm het is er niet van gekomen :s

hawking is trouwens ook die gast uit Dexter....

silverfaustx

in deze film heeft die nog geen rolstoel of robot stem, je ziet wel hoe die steeds zieker wordt en ze zeggen dat die nog maar 2 jaar te leven heeft en hoe die vecht om zn Ph.d te halen voor zn dood (al weten wij in het echt ,wel hoe het afgelopen is)

avatar van John Milton

John Milton

Meer dan tien jaar niets gezegd hier

Ik zou toch verwachten met de toegenomen populariteit van Cumberbatch en de spotlights voor Hawking door The Theory of Everything dat op zijn minst een paar completisten deze weer uit het stof gehaald zouden hebben. Laat ik dat dan maar doen, aangezien ik gisteren toch ook de sterke docu Hawking (2013) heb gezien, ben ik wel benieuwd!

avatar van macrobody

macrobody

Fascinerend. Helaas begrijp ik niet veel van al die theorieën over ruimte en tijd, maar fascinerend is het wel. Hawking wordt in deze film vertolkt door Benedict Cumberbatch en hij lijkt mij een prima rol neer te zetten. Soms lijkt hij wel een dronken lor maar ik neem aan dat het er zo uit ziet als je die ziekte hebt.

Degelijke film

avatar van Movsin

Movsin

Knappe biografie en toch wel een interessant thema.

Iedereen vraagt zich wel eens af wat we betekenen en hoe dat universum is ontstaan en hoe het begrip "God" daar in past.

Film wordt ook boeiend gebracht, wellicht wat geromantiseerd en scènes bevattend, zoals de film zelf zegt, die wel fictief zijn, maar zo zijn de meeste biopics.

De scènes met Arno Penzias en Robert Wilson in de TV-reportage brachten afwisseling en welkom als "even weg van theorieën en formules";

Sterke act van Benedict Cumberbatch, waarvan ik nog geen oudere film dan deze had gezien, en die ondertussen al een zekere bekendheid heeft verworven.