• 8.232.380 stemmen

Genre: Thriller / Mystery

Geregisseerd door: Heitor Dhalia

Met onder meer: Amanda Seyfried, Jennifer Carpenter en Wes Bentley

Over Gone

"No one believes her. Nothing will stop her."

Wanneer Jill Parrish (Amanda Seyfried) thuiskomt na een nachtdienst, is het bed van haar zus Molly leeg. Ze is er zeker van dat de seriemoordenaar die haar twee jaar geleden ontvoerd heeft, terug is gekomen om de klus af te maken. Maar de politie gelooft haar niet en ondertussen tikt de klok verder. Zonder enige hulp gaat Jill achter haar ontvoerder aan om haar zus te vinden en af te rekenen met de dader.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

De onlogische wendingen en de slappe climax zorgen ervoor dat de film uiteindelijk maar een niemendalletje is. Na afloop heb je het idee dat er meer in zat. Het mysterieuze sfeertje houd het enigszins boeiend.

avatar van Jozz

Jozz

Deze film is als fastfood. Het kijkt lekker weg door de oppervlakkigheid van het plot, maar daardoor zal ik de film ook heel snel weer vergeten.

De ene toevalligheid na de andere dient zich aan. Gone scoort dan ook laag op het gebied van geloofwaardigheid. Daarnaast had ik gehoopt op een interessante plotwending en daarmee een indrukwekkende climax, maar daarvan was absoluut geen sprake. Acteerprestaties zijn verder wel OK.

Echte middelmaat. 2.5*

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Een aardige thriller, maar niet eentje die me zal bijblijven.

Inderdaad een hoop toevalligheden die het wat onrealistisch maken.

De rol van Jill vond ik wel leuk, een moedige meid die er goed uit ziet bovendien.

Film ging niet vervelen tot het einde, dus daarom:

3 sterren

avatar van m1701

m1701

Goeie film, maar het had al wat sneller wat spannender gemogen.

Verhaal was goed, acteerwerk ook, alleen het echte spannende kwam pas tegen het einde

avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

Moeizaam. Ter-gend langzaam.

avatar van Piratje

Piratje

Vrij slordige en langdradige thriller.

Lange autorit, na de vierde auto, dacht ik, raken we aan het verwachtte einde.

Het acteren was vrij slap en het verhaal met heel lange haren getrokken.

Nee. Deze film is me niet meegevallen.

En dan nog 3 sterren.

avatar van tom010

tom010

Erg spannende film. Geen hoogvlieger maar kan er mee door.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Geen fastfood, maar heerlijk spannend, genoten hiervan.

Tarkus

Goede film, spannend en onderhoudend.

Mede dankzij hoofdrolspeelster Amanda Seyfried is dit best een genietbare thriller.

Denk dat we van haar nog wel meer goede films morgen verwachten.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond dit nog geen slechte film, alleen jammer van de nogal zwakke climax. Ze hadden er nochtans goed naar toegewerkt, maar het einde viel toch wel tegen.

Verder deed de cast het zeker niet slecht en was de film boeiend tot het einde.

Prima om eens mee te pikken via tv. Mocht het einde iets beter geweest zijn, ging 'k hem zeker een halve ster meer gegeven hebben.

avatar van ellentjah

ellentjah

Goeie thriller! Zat op het puntje van mijn stoel van het begin tot einde. Knap einde ook. En thumbs up voor Amanda Seyfried.

Zeker 3,5 sterren waard

-- heb mijn sterren bij nader inzien aangepast naar 4. Een mooie 8 op 10

avatar van Movsin

Movsin

Film die zeker niet zal blijven hangen maar in zijn geheel toch enigszins beter dan verwacht.

Amanda Seyfried speelt wel heel goed als energiek vrouwtje dat zoals in vele van dergelijke films het recht in eigen hand neemt.

Spijtig wel dat het slot wel wat ongeloofwaardig overkomt en dat onderweg er toch wel wat toevalligheden zijn die het plot ondersteunen.

avatar van leatherhead

leatherhead

Jammer dat de regisseur van het eigenzinnige Nina zich kennelijk moest verlagen tot dit soort tv-brol. Voorspelbaar en suf thrillertje, met een flinke scheut non-logica en een hoop lachwekkende toevalligheden. Visueel degelijk, maar voor de rest weinig goede woorden over voor dit soort lopende band producties. 1*.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een thriller die nog enigszins vermaakt door de nodige mysterie. Het verhaal waarin een jonge meid zeker weet dat haar vermiste zus is ontvoerd door de man die haar zelf eerder ontvoerd heeft is verre van spannend. Eigenlijk zelfs inhoudelijk veelal standaardwerk waarin er vrijwel geen scene met kop en schouders bovenuit steekt behalve misschien hooguit dat Jill haar ontvoerder in die kuil overgiet met benzine en vervolgens in brand steekt . Hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe meer ik het idee kreeg dat alles rondom haar verdwenen zus gewoon alleen maar in haar hoofd zat waardoor ik aan het einde toch nog even verrast werd.

avatar van MiekiePou

MiekiePou

Lekker filmpje voor tussendoor, Amanda speelt goed en ik vond haar overtuigend in haar zoektocht naar de waarheid, alleen de personages van de politie waren rond uit slecht, mede omdat ze totaal 1 demensionaal waren en allemaal dezelfde mening hadden, namelijk geen. Ik had liever gezien dat de nieuwe agent wél in haar had geloofd en deels had meegeholpen haar richting de dader te sturen.

Niet een hoogdravende film, maar een prima zondagavond film. Drie sterren .

avatar van jordorientje

jordorientje

Ja aardig filmpje. Keek lekker weg. Hier en daar wat spanning. Enige wat jammer was, was het einde; hier had ik veel meer van verwacht. Ik had gehoopt op een twist, zoals bijv die nieuweling bij de politie. Hij gedroeg zich vanaf het eerste moment al raar. Hij wilde alleen met haar afspreken, hij wilde die bon inzien en innemen, vervolgens toen Jill naar de ontvoerder ging was hij ineens verdwenen (naar z'n zieke oma) ja ik was er echt van overtuigd dat die nieuwe gast bij de politie de ontvoerder was. En ik denk dat dat wel goed had gewerkt als dat het eind was geweest.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

wat het wel lekker doet weg kijken is het redelijk hoge tempo .

Maar het verhaal kon me nauwelijks boeien .Echt zo'n geval van net niet , het gemiddelde hier : 2,9 is precies goed om dat het duidelijk is dat het voor sommige net boven de middelmaat uitstijgt maar nergens een dikke voldoende behaald .

avatar van umbra

umbra

Fijn thrillertje met een goede Seyfried, die toch steeds mooi op tscherm plakt. Ik had eerder wel op een ferme plottwist en mindfuck film gehoopt, maar ach, heb me hier ook wel mee vermaakt.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Hier zat meer in....

avatar van Rutger_NL

Rutger_NL

Best wel een goede film, blijft overwegend spannend en je wordt hier en daar op het verkeerde been gezet. Al met al een prima film, niet meer en niet minder.