Caprice (1967)

Komedie / Thriller

geregisseerd door Frank Tashlin
met Doris Day, Richard Harris en Ray Walston

Parodie op de James Bond-films, over een spionne die de onverwachte dood van haar baas, directeur van een cosmetica-bedrijf, gaat onderzoeken. Zo komt ze op het spoor van een internationaal opererende bende drugsdealers.

Aardige film met een nogal warrig whodunnit plotje, waarbij vrijwel iedereen de bad guy m/v zou kunnen zijn, maar waarbij iedere mogelijkheid even veel of even weinig verrassend zou zijn. Okay dan, er rolt uiteindelijk wel een slechterik uit, maar dat had net zo goed één van de anderen kunnen zijn. Doris Day is verder wel op dreef, alleen de andere acteurs blijven een beetje kleurloos.