ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Spanje

Geregisseerd door: Jim McBride

Met onder meer: Kate Beckinsale, John Wood en Sinéad Cusack

Over Uncovered

"To some murder is an art."

De kunsthistorica Julia komt bij het restaureren van een Vlaamse meester een onheilspellende inscriptie op het spoor. Het is voorlopig nog raden naar de precieze betekenis, maar zelfs dat blijkt al levensgevaarlijk.

avatar van DonLeone

DonLeone

licht boeiend, maar het zijn allemaal feiten die gekend zijn, dus waarom hier je geld aan geven? gelukkig vond ik deze voor een zeer lage prijs, maar achteraf gezien, is deze film maar twee cent waard, en geen twee Euro.

avatar van NormanBates

NormanBates

Matige tv-thriller gebasseerd op de literaire thriller van Arturo Perez-Reverte over een inscriptie op een oud middeleeuws Vlaams meesterwerk ('Wie doodde de ruite?'), die de inleiding is tot een web van intriges en een spoor van dood en verderf. Een uitstekend gegeven voor een prachtige thriller (of giallo) maar slecht uitgewerkt. De karikaturen zijn wat overdreven en het acteerwerk is benedenmaats. Jammer, want het boek van Perez-Reverte is uitstekend, veel beter dan deze film.

2.5 sterren.

BBarbie

Film heeft wel wat weg van een Engelse tv-thriller, maar dan met nogal wat losse eindjes, minder spannend en niet best geacteerd. Enige pluspunt is de nog jonge Kate Beckinsale, maar ook haar vertolking laat te wensen over.

Al met al middelmatig.

avatar van henkies

henkies

Erg jammer dat deze film zo middelmatig is, het boek is echt geweldig. Bij de 1e shots weet je al genoeg, zulke muziek past niet bij zo'n dergelijke film.

avatar van Fransman

Fransman

Jeetje, wat is iedereen brommerig hier. Is toch een heerlijke film? De jonge Beckinsale is om op te eten met dat korte koppie en die ongeschoren oksels (heus waar), John Wood zet een geweldige valse nicht neer en het is een genot om nog een keer naar Michael Gough (Don Manuel) en Art Malik (Alvaro) te kijken. Natuurlijk krijg je hoofdpijn van dat schaakspel en zie je op een kilometer afstand wie de dader is, maar so what. Barcelona en Gaudi zijn een lust voor het oog. Het is niet echt een thriller waar we tegenwoordig aan gewend zijn, maar meer amusement in de Britse traditie uit de jaren zestig en zeventig. Okee, dit is dus een wat verlaat voorbeeld. Maar zo slecht wordt er niet geacteerd. We zijn alleen deze stijl met een knipoog niet meer gewend, denk ik. Je moest met een glimlach de bioscoop uitkomen. Is bij mij gelukt.