Lisztomania (1975)

Verenigd Koninkrijk
Fantasy / Komedie

geregisseerd door Ken Russell
met Roger Daltrey, Sara Kestelman en Paul Nicholas

Richard Wagner is er niet zo blij mee, maar als Franz Liszt het podium bestijgt en tussen Wagners stukken zijn eigen populaire Chopsticks speelt heeft hij een zaal vol gillende meiden. Buiten zijn optredens leeft hij zijn seksuele fantasieën uit en krijgt hij van de paus de opdracht om de Antichrist (Wagner) uit te drijven.

avatar van Goldenskull
Er zitten wat leuke stukjes tussen; een fantasie over een piemel van een meter of drie (die verheerlijktwordt door 5/6 dames) die uit eindelijk afgehakt wordt. Een Wagner die opstaat tijdens zijn begravenis en met een gitaar Joden begint te vermoorden. Helaas zitten er ook wat saaiige stukken tussen en beviel de aankleding me niet helemaal. Ik blijf toch een kleine afkeer hebben voor dit soort kostuums uit de voorbije paar eeuwen.