Spread (2009)

Alternatieve titel: Toy Boy

Komedie / Drama

geregisseerd door David Mackenzie
met Ashton Kutcher, Anne Heche en Margarita Levieva

Los Angeles. Nikki is een echte vrouwenverslinder. Hij geeft een hoop feestjes, waar hij altijd populair is bij de vrouwen. Alles loopt op rolletjes, totdat hij de bloedmooie Heather (Levieva) ontmoet. Zij speelt namelijk dezelfde spelletjes die hij speelt en zo lijken de rollen opeens omgedraaid.

Lekker simpele film, geen moment verveeld onder de film.
En wat een mooi huis!

avatar van l-d
l-d
Vermakelijk filmpje...Lekker als je nergens aan wilt denken, samen met een vriend een filmpje wilt kijken, ondertussen ook nog wat wilt praten en dan de film gewoon nog kunt volgen. Fijn is dat hoor!
Van Kutcher ben ik niet echt onderste boven, het komt een beetje te geforceerd over allemaal.

Geinige film, verwacht geen diepgaande verhaallijn, uiteindelijk hoop je op een happy end maar dat komt niet helaas

Eigenlijk werd ik positief verrast door deze film. Ik vond het verhaal wel heel simpel, maar wel grappig hoe ze Los Angeles neergezet hebben als een stad die leeft op de illusie van de ¨American dream¨. Wat ik daarmee bedoel is dat iedereen elkaar voor de gek houdt en dat je uiteindelijk daarmee door de mand valt. Ik vond de humor wel OK en verder keek deze film lekker weg. Het is geen topfillm en Ashton Kutcher heb ik betere rollen zien spelen, maar zeker de moeite waard om te zien.

Strontvervelende komedie die 90 minuten je meeneemt met sex avonturen van womanizer Nikki..
Zowel Kutcher als de film zelf zijn totaal niet interessant .
Deze "Spread"( "Toy Boy") is pure tijdverspilling.

Ik vond hem eigenlijk best goed. Zoals hierboven al gezegd: leuk hoe LA wordt neergezet, en het verhaal in het algemeen vind ik best leuk, omdat er veel ironie in zit. Bovendien hou ik wel van films met een goed einde, dit is er voor mij zo een. Ik bedoel: het hoeft echt niet altijd een happy end te zijn.

avatar van catchthatone
Over het algemeen best goeie film. Niet het beste acteerwerk van Ashton Kutcher, komt hier en daar wat minder goed over. De film bezat veel potentie maar er werd slechts weinig gebruik van gemaakt. Het einde was wat teleurstellend, wel mooie locaties en erotische scenes.
* 2.5

Ik vond dit wel een lekkere film.

Anderhalf uur lang zie je een jongen die letterlijk van meid naar meid gaat, van rijk naar arm en zo van alles mee maakt.
Zoals ik wel van hem gewend ben heeft Ashton Kutcher weer goed geacteerd, alhoewel hij soms nogal varieert in zijn rollen, maar toch heerlijk om naar te kijken.
De vrouwen die je in deze film tegen komt mogen er ook stuk voor stuk wezen.
Je ziet en beleeft hoe het er aan toe kan gaan in L.A. en wat een mooie woningen kom je af en toe tegen !

Het verhaal hoef je niet teveel van te verwachten, want deze film speelt zichzelf.
3 sterren.

leuke film, keek makkelijk weg

GuyB
Lekker.

Zowel de vrouwen waarmee Ashton Kutcher slaapt als de mooie locaties in L.A. waar het zich afspeelt. Zwembaden, feestjes, etc. zijn altijd gezellig om op te kijken. Acteurs doen hun werk goed en ik heb een zwak voor dit soort films.

avatar van brigittedam
Nouja het is natuurlijk geen topverhaal en ik vond de seksscenes behoorlijk heftig, schrok me wild maargoed misschien ligt dat aan mij? Maar ze lieten weinig voor de fantasie over, erg onsmakelijk. En dat was de film eigenlijk, hoop porno scenes en the end... Een goed einde met dat andere hoertje was wel leuk geweest, helaas... Naast het gebrek van inhoud is de film wel leuk om te kijken, zeker voor de mannen onder ons. Ashton ziet er hier trouwens prachtig uit, dus voor de vrouwen onder ons;)

Het aantal hiervoor beschreven seksscènes vallen wel mee in dit niet bijster samenhangende verhaal, dat daarnaast meer en meer afbrokkelt.

avatar van PSV_Supporter
Prima film, maar vooral: Geniale aftiteling!!

Kutcher is in deze film gewoon weer heel goed bezig. Van een lege, koude persoonlijkheid transformeert hij langzaam naar een gevoelige en emotioneel persoon.

Voor Amerikaanse begrippen een film met enorm veel bloot en zal me niet verbazen dat ze het daar porno noemen. Maar het blijft allemaal suggestief, meer dan blote borsten en billen zie je niet. Erg erotisch vond ik het niet, op 1 scene na dan waarin het niet meer om seks gaat, maar om liefde bedrijven.

avatar van Anamorph
Vond de aftiteling het beste...!

avatar van daxclusive
Prima film!

confucius repeat
Prima rommel! Deze film heeft niks om het lijf (een woordspelingsje zo nu en dan moet kunnen). Er mocht wel ietsjes meer Milf over de vloer komen nu ze daar toch allemaal rondlopen in hun niksjes. Nu ja, geschikt voor de Dudes van deze wereld. Voor mij hoefde al die inkijk niet meer. Ben de verzadiging reeds gepasseerd en verveelde me dan ook stierlijk! (weer een woord...).

avatar van daxclusive
De film herzien op DVD en moet toch zeggen, de film blijft gewoon lekker wegkijken.
Vooral het optrekje waar "Nikki" tijdelijk mocht wonen, was zeker niet verkeerd.

Kijkt aardig weg als je er niet bij nadenkt. Wel heel clichématig, makkelijk en heel simpel. Amper een verhaal, personages die niet uitgediept zijn en weinig grappige momenten die zo'n film in mijn ogen toch kunnen redden. Daarbij is het totaal mijn genre niet, ben denk ik nog best vrijgevig als ik 2* geef.

avatar van Noodless
Rauwe komedie die eigenlijk op geen enkel moment komisch overkomt. Het simpel verhaal toont gewoon het leven van een playboy die heel wat vrouwen om zijn vinger draait en profiteert van hun luxe leventje, de party's , mooie huizen, ... en daarbij natuurlijk ook heel wat seks.
Op een gegeven moment komt de playboy zijn vrouwelijke collega tegen die net hetzelfde doet en dan krijgt de film wat meer dramatiek. Veel verhaal moet je niet verwachten, maar de film kijkt wel vlot weg door al die feestjes, sensuele meiden en prachtige woningen. Ook de taktieken van de playboy om de luxe meiden te veroveren of om zichzelf toch weer goed te praten uit netelige situaties zijn interessant om te volgen. Daarbij vertolkt Kutcher de rol van playboy overtuigend.
Ook Heche en Levieva spelen hun rol goed. Het slot is gelukkig niet te melig en best bevredigend voor de kijker. Let ook op de geweldige aftiteling ! 7/10

Wat kwakkelende film over de avontuurtjes van de succesvolle vrouwenjager Nikki. Pas als hij in de vorm van de serveerster Heather zijn evenknie tegenkomt, wordt de film een beetje interessant. Mijn voornaamste probleem is, dat ik niet echt gecharmeerd ben van Ashton Kutcher. Maar de aanwezigheid van Margarita Levieva maakt veel goed. Zonde van het talent van Anne Heche.

avatar van moviemafketel
Gelukkig eens geen eind goed al goed-verhaal. We zijn er aan gewend dat Kutcher bijna alleen in dit soort films wordt gecast. Film heeft weinig om het lijf en zet vrouwen weg als eenzame, makke schaapjes die zich door een loser als Nikki laten inpalmen. Gelukkig vindt
hij zijn gelijke in Heather. Levieva is gruwelijk lekker en dit zorgt ervoor dat je de rit wel wilt uitzitten. Einde was wat abrupt maar zeker niet zo cliché-matig als andere romcommetjes van Kutcher. Voor Amerikaanse begrippen niet preuts te noemen, maar wij Nederlanders zijn wel meer gewend op dit vlak. Verder valt er niks te lachen, maar misschien had dat ook niet helemaal gepast. Leuk om een keer gezien te hebben, maar laat geen diepe indruk achter.

Beter dan ik had verwacht.
Leuke komedie met Ashton Kutcher in de hoofdrol zoals we van hem gewend zijn.
Verrassende rol echter van Anne Heche, die hier werkelijk bloedmooi uit de hoek komt.
De prent kon me wel bekoren.

avatar van night rider
De bedrieger bedrogen...

avatar van Lay190
Saaie film dus daarom 1 ster

Redelijke film over een jongeman die van vrouwen versieren zijn bestaan heeft gemaakt totdat hij zelf echt verliefd wordt. Een film die gemakkelijk wegkijkt over oppervlakkige personages, en soms is de film dat dan zelf ook. Ashton Kutcher is goed gecast en de film eindigt niet zoals je in eerste instantie zou verwachten.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt via tv en 'k vond hem beter dan verwacht. De film kwam in het begin nog oppervlakkig over, maar zeker naar het einde toe was het toch nog dik in orde. Het einde was ook niet zo voorspelbaar, wat toch altijd goed meegenomen is.
De cast deed wat er van verwacht wordt en deed dit prima. Verder zag het er goed uit.
'k vond deze prima om eens mee te pikken via tv en dankzij het laatste deel geef 'k het nog een half puntje meer.

De film verveelt op geen enkel moment, maar heeft het eveneens moeilijk om te boeien. Bij Ashton Kutcher heb ik nog steeds het gevoel dat hij altijd ongeveer dezelfde rol speelt, met enkele uitzonderingen (The Butterfly Effect, The Guardian) inbegrepen. Ik heb niet het gevoel dat er veel meer uit dit thema te halen was. Een wegkijker om een avondje mee te vullen, maar geen film die zal blijven hangen.

Een film die goed begint, maar op een gegeven moment een beetje saai wordt. Deze week gezien en ik kan bijvoorbeeld nu het einde al niet meer herinneren.

avatar van JBass
Film is net zo leeg als het karakter van de hoofdrolspeler. Driekwart van de film moesten we zien hoe Kutcher zichzelf als een megalomane zelfingenomen zak neerzet, voordat eindelijk Levieva in beeld kwam. Zelf had ik meer interactie, misschien wel een stevig mentaal schaakspel tussen Kutcher en Levieva verwacht, maar nee, ze werden vrijwel meteen verliefd. Ook in die rol speelde Kutcher plat en zielloos zodat de liefde tussen beide totaal niet overkwam op de kijker. Ook het einde was gekunsteld en zorgde niet voor die extra ster. Voor mij een afrader, 1,5 ster.

avatar van des1
Jammer dat ik gefragmenteerd naar de film heb gekeken... Zoals hierboven al gesuggereerd is het een soortement metafoor voor leven in L.A. Op het lijf geschreven van Kutcher, die niet helemaal een nul is in the acting department (zoals Keanu Reeves dat wel is), getuige ook zijn rol als Steve Jobs.

'Je moet heel wat padden kussen voordat je de prins tegenkomt'
Dat is toch een leuke, nietwaar?
Dan vooral goed letten op de beelden bij de aftiteling.

Ik had helemaal geen zin in dit Amerikaanse uitstapje van David Mackenzie, die een aantal prima films heeft gemaakt. Het onderwerp sprak me niet aan, niks sprak me aan. Alleen de titel al. Totdat halverwege het kwartje langzaam begon te vallen. Dit is nep. Dit is fake. Terwijl volgens mij iedereen deze film serieus neemt.

Ik geloof dat Mackenzie met opzet ieder cliché over Amerika, over LA, over de relatie tussen mannen en vrouwen, over toy boys en chique hoeren op één hoop heeft gegooid en daar lekker mee aan de slag is gegaan. Maar zo dat het geen parodie of persiflage werd, nee, het is net zo geloofwaardig als iedere andere film die uit Hollywood komt. Hij moet gedacht hebben, wat ze daar kunnen kan ik ook en iedereen zal er van genieten. Dat is wat mij betreft gelukt.

Mooie huizen, mooie vrouwen, alles wat je je kunt voorstellen bij Hollywood en LA. Alle emoties zijn lekker vet aangezet. Iedere subtiliteit en nuance is verdwenen, zoals dat hoort in een Amerikaanse film uit Hollywood. Alleen dat slot al, als de held een fooitje krijgt als delivery boy, en nog later, niet eens meer een fooitje krijgt. Prachtig toch?