The Little Prince (1974)

Muziek / Familie

geregisseerd door Stanley Donen
met Richard Kiley, Gene Wilder en Steven Warner

Klassieke vertelling naar het sprookje van Antoine de Saint-Exupéry. Richard Kiley speelt de piloot die de "kleine prins" (Steven Warner) de wondere wereld van leven en liefde openbaart.

woe (31 mrt) 12:45 SBS6.

Ben toch wel benieuwd, het boekje is zo schattig mooi.

avatar van streeter
Het ziet er prachtig uit. De DVD komt in April uit - zal ik zeker kopen.

Het boek is idd schattig.

avatar van sn@ke
Heb "le petit prince" moeten lezen voor frans en lijkt me wel erg moeilijk verfilmbaar. Dit is zo typisch een verhaaltje waar je je eigen fantasie moet gebruiken om de leefwereld van het boek beter voor te stellen.

Pf, ze hadden best een wat ouder jochie kunnen nemen als kleine prins. Steven Warner was 7 of 8! En hij articuleerde als een 5-jarige.

En erg jammer dat er geen Frans wordt gesproken. "Dessine-moi un mouton." klinkt toch anders dan "Draw me a sheep." Voor mij is dit verhaal nou eenmaal sterk verbonden met de Franse taal.

Maar toch vond ik de sfeer aardig getroffen. Het sprookjesachtige komt er goed uit.

Dit is nou een film die ik niet wíl zien. Ben bang dat ik nooit meer van het boek zou kunnen genieten, na het zien van de film.

Ik haat deze film flink!

avatar van Marki_san
ik vind het boodschap van het boekje wel mooi, daarom ga ik deze zeker kijken vrijdag (sbs6)

avatar van AardeWerk
Het boek is prachtig. De film kan absoluut niet tippen aan het boek. Toch blijft het een mooie film. En voor mij speelt mee dat ik hem als kind heb gezien, voordat ik het boek las, en deze film toen al indruk op me maakte. Waarschijnlijk had ik het boek nooit gelezen als ik niet eerst de film had gezien. (3,5*)