The Perils of Pauline (1947)

Komedie / Muziek

geregisseerd door George Marshall
met Betty Hutton, John Lund en Billy De Wolfe

Pearl White is een naaister die droomt van een carriere op de bühne. Ze krijgt haar kans als ze als comedienne het voorprogramma mag verzorgen van een Shakespeare-stuk. Het wordt een daverend succes en rollen in Hollywood worden haar aangeboden.

avatar van Poisonthewell
Als een van Hollywood's meest getalenteerde comediennes verdiende Betty Hutton betere films (hoewel ze natuurlijk wel The Miracle of Morgan's Creek op haar cv had staan). Dit is een hele aardige 'mockography' (nep-biografie) van 1910's filmster Pearl White, maar eigenlijk bijna alleen maar dankzij Hutton energieke performance (en de bijrol van de altijd hilarische Bill Demarest). 3*