The Cat's Meow (2001)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Peter Bogdanovich
met Edward Herrmann, Kirsten Dunst en Eddie Izzard

November, 1924: Er vindt een mysterieuze dood plaats aan boord van het jacht van mediamagnaat William Randalph Hearst. Hearst is jaloers op zijn jonge geliefde Marion Davies, en hij verdenkt haar er van een relatie te hebben met Charlie Chaplin. Met de gevreesde columniste Louella Parsons en een grote hoeveelheid beroemde gasten aan boord zal het moeilijk worden een moord verborgen te houden...

avatar van petey
Vond het op een aantal plaatsen langdradig. Wel leuk om iets te zien van achter de schermen van het oude Hollywood.

avatar van matthijs_013
Leuke kijk in het leven van...
Jaren '20 zijn al interessante jaren in de filmbusiness en vond dit ook interessant. Wist niets af van de "soort van" moordpoging op Charlie Chaplin. Ik dacht ook dat Marion Davies vroeg overleed, maar dat was Thelma Todd.

avatar van Allepinie
Leuke entourage, maar een zwak uitgewerkt verhaal. Jammer. Geen aanrader.

avatar van wendyvortex
William Randolph Hearst heeft een feestje op z'n privé-jacht, maar komt erachter dat Chaplin op zijn maitresse uit is, te langzaam leidt dit naar een dramatische ontknoping.
Roddel uit het oude jaren twintig Hollywood en dit zou de versie zijn zoals die niet verscheen in de nieuwsbladen voor Hearst, maar zoals ie volgens de gossip onderling zou zij gegaan.
Chaplin zit hier net na de flop van "A Woman of Paris" en is net bezig met voorbereidingen voor "The Gold Rush".
IJzersterk laatste half uur, helaas gaan we eerst ruim anderhalf uur een vervelend Hollywood jet-set-feestje bezoeken met producenten, journalisten....doet wat denken aan Altman's "Gosford Park" maar is bij lange na niet zo sterk.

Teleurstellende film van Bogdanovich over de raadselachtige dood in 1924 van Hollywood-producer Thomas H. Ince. Wat een aardig inkijkje had kunnen zijn in de roemruchte driehoeksverhouding van Charlie Chaplin, Marion Davies en William Hearst, is uiteindelijk niet meer dan een voortkabbelend verhaaltje over feestende en konkelende filmsterren tijdens de Roaring Twenties. Kirsten Dunst probeert er met haar jeugdig enthousiasme nog wat van te maken, maar de rest van de cast laat het goeddeels afweten. Net als de film zelf.