Rio das Mortes (1971)

West-Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Rainer Werner Fassbinder
met Hanna Schygulla, Michael König en Günther Kaufmann

Michel en Günther zijn beiden geobsedeerd om naar Peru te gaan om daar een verborgen schat te zoeken. Met behulp van een kaart van 'Rio das Mortes' denken ze de Inca-schat te kunnen vinden. Michels vriendin, Hanna, wil echter niets liever dan dat Michel thuisblijft om met haar te trouwen.

avatar van dutchtuga
Aangename verrassing. Fassbinder pakt het hier wat luchtiger aan en het werkte prima. Thema is mooi; een schatkaart die synoniem staat voor het kind in ons alles die het avontuur wil aangaan, dit keer ten koste van wat hij tot dat moment heeft opgebouwd. Simpel gegeven, maar vond het sterk neergezet door de acteurs. Erg goede rollen van Kaufman en Schygulla. De print was niet al te best, wordt ook netjes excuses voor aangeboden op de DVD, maar het was te zien dat Rio das Mortes visueel ook prima verzorgd was. Goede muziekkeuze trouwens van Fassbinder. Leuk om "Ruby Don't Take Your Love to Town" van Kenny Rogers te horen in één van de betere scènes.

avatar van 93.9
Helaas voor mij nauwelijks aangenaam.
Vervelend eerder, maar Hanna Schygulla blijft mooi...