The Buster Keaton Story (1957)

Komedie / Drama

geregisseerd door Sidney Sheldon
met Donald O'Connor, Ann Blyth en Rhonda Fleming

1920: Buster Keaton arriveert in Hollywood nadat hij meer dan 15 jaar onsuccesvol met zijn ouders in een variété-act zat. In bijrollen steelt hij al snel de show en creëert hij zijn eigen mime-karakter.

avatar van streeter
Zou ik graag willen zien. Ik heb er veel over gelezen (met name in een boek over Buster Keaton) maar heb deze film nooit kunnen vinden.

Dick2008
Geen beste kwaliteit, maar beter iets dan niets.

YouTube - Donald O'Connor The Buster Keaton Story (1957)

Dick2008
Ik was al een tijd op zoek naar deze film, maar nu ik hem gezien heb, vind ik het geen leuke film eerder een saaie. Schijnt nogal weinig waarheidsgetrouw te zijn en vooral de nadruk te leggen op het privéleven. Misschien daarom inmiddels vergeten film. Geen idee, wel erg hak op de tak zonder ook echt een goed beeld van Keaton te krijgen.

Ik vond Rhonda Fleming niet al te bijzonder en Donald O'Connor vond ik eerlijk gezegd ook niet zo leuk. Die ken ik vooral van zijn latere films, Francis, Singing in the rain en There's no business like showbusiness ...waarin hij toch veel leuker is. Maar er zitten wel wat overeenkomsten tussen hem en Keaton. Ik heb het hoofdstuk van komieken als Chaplin, Keaton,... al jaren geleden grotendeels afgesloten, dus dan willen die grappen in deze film ook niet echt. In deze film speelt ook nog Larry Keating, die zou later de rol van buurman spelen in de Mister Ed serie. 2.0