Of Human Bondage (1964)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Bryan Forbes en Ken Hughes
met Kim Novak, Laurence Harvey en Robert Morley

De jonge medicijnenstudent Philip Carey, die dankzij een klein erfenisje financieel enigszins onafhankelijk is, wordt geestelijk erg belast door zijn klompvoet. Op een dag wordt hij verliefd op de sexy serveerster Mildred Rogers. Mildred maakt dankbaar gebruik van Philips psychische afhankelijkheid, tot hij op een dag met haar breekt en zij langzaam haar ondergang tegemoet gaat.

Dick2008
Het thema was goed, de acteurs ook. Viel op gegeven moment toch tegen. Ik vond Kim Novak te overdreven, tegen het irritante aan spelen.