ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Adam Levins

Met onder meer: Amy Manson en James Cosmo

Over Estranged

"There's No Place Like Home"

January is genoodzaakt terug naar huis te keren nadat zij zes jaar in het buitenland heeft gereisd. Door een bijna fataal ongeluk zit ze tijdelijk in een rolstoel en is haar langetermijngeheugen niet zo helder. Ze wordt vergezeld door haar vriendje Callum die ze ontmoette tijdens het reizen en die tevens de chauffeur was tijdens het ongeval. January is niet enkel haar familie vergeten, maar ook haar hele kindertijd en is verrast bij het zien van het herenhuis op het platteland.

image

avatar van tattoobob

tattoobob

Toffe poster....ik ben benieuwd.

avatar van joey1973

joey1973

Dat was een flinke verrassing!

Leuk ook de plotwendingen, eerst denk je die familie spoort niet dan denk je dat ze samen met haar familie dood is en dan de verrassende wending. Goed acteerwerk, goed verhaal, leuke locatie vervallen landhuis

avatar van Collins

Collins

Spannende en bevreemdende film. Spanning en bevreemding die ontstaan door het vreemde gedrag van de personages alsmede door de troosteloosheid van de filmlocatie. Een vervallen landgoed dat vergane glorie ademt.

Koel en sober gefilmd. Geen overbodige franje. Wel met subtiele sfeerwisselingen door verfijnd gebruik van beeld, van licht en door fantastisch acteerwerk dat zelfs de kleinste verandering in een gemoedstoestand weet te accentueren.

Buiten dat overheerst een algeheel gevoel van mysterie en dreiging. Een ongemakkelijk gevoel dat er voor zorgt dat paranoia nooit ver weg is. Waan of geen waan. Deugt er nou echt iets niet? Of is het gewoon verbeelding? Knap, vind ik dat.

De film is traag. De plotontwikkelingen gaan traag. Misschien iets te traag. De film suddert in het middengedeelte wat lang door in eenzelfde cadans. Een in slaap sussende cadans, waarin op het oog weinig ontwikkeling plaatsvindt. Niet echt vervelend om te ondergaan, trouwens. Onderhuids siddert het gewoon door. Het middenstuk is daardoor een prettige en mooie opmaat voor de zinderende epiloog.

Fijne film. Prachtig acteerwerk ook. Ik zeg het gewoon nog maar eens.

avatar van joolstein

joolstein

Uiteindelijk was het best een leuke Thriller die hier en daar wat leent van het horror-genre. Aan het begin als we January en haar vriend Callum zien rijden op een scooter, had ik mijn bedenkingen maar zodra ze terugkeert naar haar ouderlijk huis, een gotisch landhuis op het Engelse platteland, wordt je nieuwsgierig naar het mysterie van de familie. En er is absoluut iets mis met haar familie. De onthulling komt wel relatief vroeg, maar is de opmaat voor een stel meer verontrustende scenes. Het is dan ook een beetje jammer dat de film zich niet meer op het horrorvlak begeeft. Het verhaal was interessant, maar misschien kwam het er niet zo goed uit als het had gehoopt. Er zitten zeker een paar sterke momenten in, sterke cast met prettige hoofdrolspeelster en een paar erg goede bijrollen, het camerawerk is wel net iets te degelijk en de CGI gore-effecten waren een beetje een teleurstelling maar over het algemeen overheerste een tevreden gevoel.