Hangman (2015)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Adam Mason
met Jeremy Sisto, Kate Ashfield en Ryan Simpkins

De familie Miller keert terug van vakantie en ontdekt dat er ingebroken is in hun huis. Nadat ze de rommel hebben opgeruimd, gaan ze door met hun leven en proberen ze het geschonden gevoel van zich af te schudden. Ze weten echter niet dat dit pas het begin is van hun nachtmerrie.

avatar van Spartaan1986
Lijkt me een heerlijke home invasion thriller/horror met ook o.a. Amy Smart (Road Trip,7500), Ty Simpkins (Insidious) en Jeremy Sisto (Law & Order,Wrong Turn)

avatar van HALVE TAMME.
''Based on true events.''

Trailer.

Dit kan wel eens wat gaan worden, ik
heb er in ieder geval heel veel zin in .

Me too

avatar van mcdaktari
Zo dat is weer eens een lekker creepy filmpje. Als je er onwillekeurig een scene uitneemt zou je denken dat het een paranormal activity film is, alleen is het een totaal ander verhaal.
Ik vind Hangman wel een aardige thriller.

avatar van jeroentjuhhhhh
Tendens rond deze film is sowieso wel hoopgevend. Voor het eerst in tijden weer een found footage die niet volledig de grond in wordt getrapt.

avatar van mcdaktari
jeroentjuhhhhh oh maar ik verwacht dat ie toch door vele niet goed genoeg gevonden word. Je moet geen actie verwachten, maar ik kon de film wel waarderen. En dan te bedenken dat het gebaseerd is op ware feiten. Het zal je maar gebeuren dat één of ander ziek figuur zich bij je in huis verstopt en s'nachts rond gaat lopen spoken

avatar van tattoobob
Wel een aardig filmpje.....in de eerste instantie denk dat dat het nog een deel is van Paranormal Activity(of een andere kloon),maar men komt er snel achter dat het iets anders is.

Een dosis onderhuidse spanning is van de partij en aardig wat WTF momentjes.....zonder bloedvergieten overigens

Een film die niet heel vernieuwend is in dit genre maar wel een film die het gewoon goed doet en onderhoudend is.
De film deed me ook een beetje denken aan een spaanse film....kan er ff niet opkomen.

Acteerwerk is wel goed en heb ik niets op aan te merken.
Verwacht geen liters bloed in deze film

Leuk om gezien te hebben.

De cast overtuigde absoluut goed en visueel vond ik de film sterk maar qua inhoud (het verhaal had absoluut z'n griezelige, enge en intrigerende momenten) had ik het allemaal eerder en beter gezien: een gezin dat thuiskwam van vakantie en hun huis geplunderd aantrof; later deden de bewoners dingen die een weldenkend mens niet in het hoofd zou halen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Normal Activity.

Om meerdere redenen enorm de moeite waard geweest. Allereerst omdat ik Mason een beetje uit het oog verloren was, maar altijd enkele van zijn films op m'n lijstje heb gehad (Broken, Devils Chair, Pig en Blood River..). En daarnaast omdat hij heel simpel de gewenste (kleine) draai geeft aan het hele found footage gebeuren.

In -ik noem maar wat- Paranormal Activity word je door de personages uitgenodigd om mee te kijken. Ze besluiten zelf camera's in te zetten en laten je gewillig mee gluren. In Hangman wordt het voyeuristische element volledig benut. De familie heeft geen enkel benul van jouw aanwezigheid. Dat maakt het wel heel intrigerend en tegelijkertijd een tikje ongemakkelijk. Eigenlijk een heel simpel psychologisch trucje van Mason... werkt als een trein!

avatar van Seam
tattoobob schreef:

Acteerwerk is wel goed en heb ik niets op aan te merken.
Verwacht geen liters bloed in deze film

Leuk om gezien te hebben.
Heb de film nog niet gezien, maar aan het plot hier moest ik onmiddellijk aan deze film denken: El Habitante Incierto

Juist die bedoel ik Seam

avatar van Corcicus
Niet slecht. Deed inderdaad erg aan El Habitante Incierto denken. Denk ook wel dat ze daar de mosterd zijn gaan halen. Tegen het einde aan wordt het wel wat langdradig en zinloos.

avatar van perceived
Heerlijk filmpje!

Op het eerste oog lijkt het er eentje die deel uit maakt van de algehele footage-malaise, maar schijn bedriegt. Het voyeuristisch vijandelijk oogpunt van waaruit deze film gefilmd is werkt zeer effectief. jeroentjuhhhhh heeft dat al mooi verwoord. Tweede grote pluspunt is de fijne en goed gedoseerde soundtrack. Tot mijn grootste verrassing is de rode-draad-track van Antoni Maiovvi, een producer die mij nogal smaakt. Plot verloopt vlotjes en verveelde me geen moment. Acteerwerk is uiteraard niets groots, maar wel meer dan voldoende in dit (sub)genre.

Adam Mason maakt zijn (low budget) films met passie en wordt daarin steeds beter. Vond dit zowaar een kleine topper en de film is daarmee mijn eerste memorabele horror van 2016. 7.5/10* (met een ongetwijfeld halfje extra meegenomen in de eindwaardering voor Maiovvi )

avatar van Shinobi
"I think there's someone in our house."

De vergelijking met El Habitante Incierto (2004) vind ik ietwat vergezocht, hoewel er minieme raakvlakken zijn.

Ik wist vooraf niet dat dit een found footage film zou zijn, maar in deze opzet past het perfect. Des te meer vanwege de minimalistische aanpak. Wel hangt er vanwege de invalshoeken van de verborgen camera's een soort van 'Paranormal Activity' vibe, alleen dan zonder de aanwezigheid van geesten.

Het mooie of eigenlijk het ongemakkelijke van 'Hangman' is dat je als kijker nauwlettend de stappen van de gemaskerde indringer volgt. Het zorgt voor een intrigerend voyeuristisch aspect dat speelt met de onzekerheden van het gezin na de inbraak. Wat volgt zijn een aantal opmerkelijke en bovenal benauwende scènes die de spanning goed opbouwen.

Toch is het jammer te noemen dat de film op een gegeven moment ontaardt in een herhaling van zetten; de indringer die zijn standaard ding doet en maar niet toeslaat. Daarbij krijg je met de familie nauwelijks een binding en het is vooral zonde dat er met enkele uitgezette lijntjes bar weinig wordt gedaan. Overigens is de drukkende score wel een pluspunt.

Al met al best een redelijke thriller, maar voor mijn gevoel had hier meer in gezeten.

Krappe 2,5 sterren.

avatar van john mcclane 2
Las hier de alternatieve titel : normal activity .
Erg sterk gevonden ,,,en dekt de lading .
Best oké,,,maar in alle eerlijkheid , het was ondanks de korte speelduur in saaie film.
Niet super slecht .maar wel saai.

avatar van Spartaan1986
Amy Smart had maar een hele kleine rol. Stelde niet veel voor.

Vrij doorsnee found footage thriller die pas de laatste 20 minuten spannend begint te worden. Ik had wel het idee dat het bijna onmogelijk was om deze kerel niet te betrappen dus wat dat betreft kwam het wat ongeloofwaardig over. Ook de vader van het gezin nam wat vreemde beslissingen zoals bij de climax.

avatar van Rickyman
Aardig spannend filmpje, een verrassende mix van enkele andere films.
Het einde vond ik te makkelijk afgewikkeld, maar mag de pret niet drukken. Lekker creepy!

avatar van umbra
Saaie bedoening, spanning kwam er amper in, had hier toch meer ban verwacht.

avatar van Daan258
Een ander soort found footage film als de meeste gewend zijn, maar onaardig is de film niet.

Dit keer geen geesten, demonen, etc. Maar dit keer een man die zich bij families thuis verstopt en hun elke dag in de gaten houd bij alles wat ze maar doen. De film is misschien niet al te spannend te noemen maar er zit toch een best vervelend en creepynis gehalte in met behoorlijk wat WTF momenten.
Het zal je maar gebeuren zeg, als je er over na denkt is dat echt super f*cked up XD
Jammer dat Amy Smart daadwerkelijk maar 1 minuut te zien is in de film had echt verwacht dat ze wel een iets grotere rol zou hebben.

Al met al was dit zeker geen slechte found footage en ondanks dat er misschien niet al te veel gebeurde heb ik me geen moment weten te vervelen.

Toch wel een 3,0* voor dit werkje.

Iedereen die dit filmpje kan waarderen, heeft tijd over of zo'n k*t leven dat ie 1,5 uur kan kijken naar NIKS. Letterlijk NIKS. Er zit 0 spanning, 0 bloed, 0 moord, het is allesbehalve een horror te noemen. Voelde alsof ik naar 1 of andere documentaire zat te kijken. Pas in de laatste minuut kwam actie en in die ene minuut vermoordt hij ze allebei. Nou nou knap hoor. Ook super irritant dat ze gewoon blijft staan als ze ziet dat die man op haar af komt lopen. Er bestaat zoiets als wegrennen? Heel tenenkrommend filmpje, niet eens 1 ster waard, bah. Zonde van m'n tijd.

avatar van rondh
Tegenvaller! Niet origineel! Duurde vrij lang voordat er spanning in kwam. En als de spanning er eindelijk was, was het ook afgelopen. Het leek net alsof ik de hele tijd naar een intro zat te kijken en de film nog moest beginnen. Zoals ik al zei, op het moment dat het begint, was het ook al afgelopen. Had zoveel beter kunnen zijn!

Héél slecht dit.. na de trailer gezien te hebben leek me dit wel een leuke, simpel thriller. Het home-invasion idee in found footage style sprak me wel aan. Weer eens wat anders dan je doorsnee demonen..

Helaas was deze film echt m'n tijd niet waard. Het wordt nergens écht spannend. Ik vond de moordenaar ook een beetje slordig uitgewerkt, je gaat je niet echt inleven in waarom hij doet wat hij doet. Af en toe zie je even hoe hij compleet leip wordt, maar dit komt heel random over.

Op een gegeven wordt het gewoon irritant om te naar te kijken omdat je weet dat ze toch geen kans maken. De moordenaar ziet en hoort toch letterlijk alles. Nee, écht geen aanrader dit.