Babes in Toyland (1961)

Familie / Muziek

geregisseerd door Jack Donohue
met Ray Bolger, Tommy Sands en Annette Funicello

Mary Contrary en Tom Piper zijn dol op elkaar en willen graag trouwen. Maar de gemene Barnaby ziet dat helemaal niet zitten omdat hij zelf een oogje op Mary heeft. Als het Barnaby niet lukt Tom uit de weg te ruimen, gaat hij over tot rigoureuze maatregelen.

avatar van Flipman
Jeugdsentiment, hoewle ik toen ik de film zag hem al iets voorbij was gegroeid.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Liedjes en dansjes.

Binnen het zoetsappige musicallandschap in de wereld der cinema is dit er eentje die de vullingen gerust kan doen openknappen. Dat zit hem niet in de romance, maar vooral in de braafheid en het gladde verhaaltje. Toch maken, zoals wel vaker binnen het genre, de liedjes en dansjes een hoop goed in deze kleurrijke live action uit de Disney stal, gebaseerd op het beroemde sprookje.

Goed.