The Super (1991)

Verenigde Staten / Japan

geregisseerd door Rod Daniel
met Joe Pesci, Vincent Gardenia en Madolyn Smith-Osborne

Louie Kritski is een gemene huisjesmelker. Hij toont geen greintje menselijkheid en is een echte geldwolf. Wanneer hij weer eens het geld uit de zakken van zijn huurders is gaan kloppen, wordt hij opgewacht door Naomi Bensinger van de huisvestingsdienst. Louie wordt gedagvaard: de elektriciteit is totaal niet in orde, de sanitaire voorzieningen laten heel wat te wensen over, en ook de verwarming voldoet helemaal niet. De rechtbank geeft hem 120 dagen arrest in zijn eigen gebouw, waarbij hij verplicht is het helemaal te renoveren. Hij mag het gebouw alleen verlaten in noodgevallen. Bovendien mag hij zijn eigen appartement pas opknappen als alle ander flats gerenoveerd zijn.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
redelijk

zo dat is wel weer erg lang geleden

avatar van speedy23
Schitterende en levensechte vertolking van Joe Pesci. De film is stoutmoedig en heeft heel wat te vertellen over etnische stereotypes, raciale ongelijkheden en daklozen...

kArIzMa_TuRk
Ik vind dat Joe Pesci beter kan acteren dan in dit film.
jammer **

lowiekeke
Ik vond dit een vermakelijke film, lekkere wegkijker als je je verveelt.

avatar van Shinobi
Vanmiddag even gezien op RTL 4 en tja het was wel een redelijke vuller voor de middag, maar dat is het dan ook wel.

Pesci is wel oké en sommige situaties zijn brachten wel een glimlach op m'n gezicht.

Uiteraard ontbreekt het (ietwat geforceerde) sentiment ook hier niet.

2, 0 Sterren.

avatar van Mr. Chiel
Heb me prima vermaakt met deze film. Niet hilarisch maar op momenten toch wel behoorlijk grappig. Verveelde ook geen moment. Fijne 80's (90's) muziek onder de film ook! *3

avatar van Mescaline
Zeker de moeite waard voor liefhebbers van Pesci, de film heeft verder weinig om het lijf en is grotendeels voorspelbaar maar kijkt niet onplezierig weg.

Best aardig, maar vergeetbaar.