Grand Theft Parsons (2003)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Roadmovie

geregisseerd door David Caffrey
met Johnny Knoxville, Christina Applegate en Michael Shannon

Phil Kaufman is de stevig drinkende, motorrijdende, rock en roll road manager van de legendarische zanger Gram Parsons. Als deze sterft, steelt hij zijn lichaam. Hij heeft de zanger beloofd hem in Joshua Tree te begraven. Achtervolgd door de politie, Gram's vader en zijn verknipte ex-vriendin Betty, stort hij zich in een zwart komisch avontuur, dat hem diep de woestijn in zal voeren. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

hele goede soundtrack, weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen?

avatar van henkula
Film gaat helemaal niet over het leven van Gram , maar over het stelen van z'n lijk.

TLD
Ik vind deze film hilarisch... En inderdaad een hele goede soundtrack...

4 Sterrren.

avatar van Poisonthewell
Deze film viel me, ondanks mijn magere waardering van 2*, nog ontzettend mee. Ik had met een veel groter fiasco rekening gehouden. Maar Knoxville doet het zo slecht nog niet, en is lang niet zo irritant als bijvoorbeeld Christina Applegate. Het hele subplotje met Applegate en Knoxville's vriendin sloeg dan ook helemaal nergens op. De grappen waren schaars (maar goed, het is dan ook een zwarte comedy) en veelal niet leuk. Behalve die ene dan waar de hippie een 50 meter breed gat mist en zachtjes tegen de muur rijdt. 2*

avatar van The_Game
Erg leuke film. Had Johnny niet zo verwacht, maar vond hem ook niet bijzonder. De "hippie" was echt geweldig in de hele film. Heb hem dus afgelopen week gekocht voor 3,99 bij de Media Markt. Had de Divx al tijdje, maar wou hem nooit kijken...

Voor alle duidelijkheid, het gaat dus niet hier over:

Film over het leven van de musicus Gram Parsons die veel invloed op de muziekwereld had en in 1973 aan een overdosis overleed.

Vind hem na vandaag dus echt een aanrader.
4.0

Ik houd normaal niet van dit soort films (zie mijn top tien).

avatar van pjutter
leuke film, niet saai en grappige dialogen...
You. You.... homo - sexual

hahaha erg grappig

avatar van moviefreak#1
Erg leuke film met een geweldige Michael Shannon als hippie. Jammergenoeg is het niet geheel duidelijk wat nu precies het nut is van het karakter van Christina Applegate maar desalniettemin meer dan genoeg reden om de film een voldoende te geven.

avatar van Edie
Leuke film, idd was Christina niet echt nodig geweest.. Enkele leuke type's, maar zo heel bijzonder was het allemaal nu ook weer niet.. Toch nog wel 3* voor enkele leuke stukken. Film kijkt verder wel lekker weg, mooie opnames en aardige muziek. Acteerwerk is ook zeker goed, op Applegate na (beetje irritant).

Het subplotje met Christina is misschien niet leuk en/of nodig geweest,
maar let wel even op het feit dat het op ware gebeurtenissen is gebaseerd en dat het karakter dat gespeeld wordt door Christina dus echt bestaat en ook waarschijnlijk net zo irritant is. Omdat het op ware gebeurtenissen is gebasserd zit zij er ook in.

Ik vond de film goed, leuke combinatie Johnny en Michael.
Ik kan bijna niet geloven dat het echt is gebeurt.

TimD
Informatie over de film gewijzigd.

avatar van NarcissusBladsp.
Leuke amusante film....die ook nog op een waar verhaal gebasseerd is ook. Ik vond de cast prima, waar vooral het duo Koxville en Shannon prima uit de verf komen. "Easy Rider" maar dan met een begrafenisauto.......Hilarisch! 4*

Goeie Filmvooral de mannelijke rol heb de film een beetje gehaast gezien maar heb er de goede momenten wel uitgepakt straks helemaal bekijken

avatar van Dutchero
Alleraardigste komedie

Het plot is gedeeltelijk waargebeurd, maar heeft niet heel veel om handen. De film is duidelijk als komedie/roadmovie bedoelt en daar slaagt het in. De dialogen met 'hippie' en zijn ontwenningsverschijnselen waren erg grappig. De roadmovie kenmerken zijn duidelijk aanwezig. Daar moet je van houden.

Knoxville heb ik altijd een ongelofelijk irritant mannetje gevonden en dat komt grotendeels door zijn kinderachtige Jackass. Toch valt hij in deze film mee. Het is duidelijk geen topacteur maar doet het gewoon degelijk in deze film. Michael Shannon (ik kende hem niet) is hilarisch als hippie.Het Barbara plotje was niet echt interessant, maar vond het niet echt storend.

Best leuk.

avatar van Donkerwoud
Ik verwachtte ranzige onderbroekenlol maar ik kreeg een integer verhaal met een rauw randje. Knoxville is geen Robert de Niro, maar hij heeft afdoende charisma om een film als deze te kunnen dragen.

avatar van smeetsm
heb hem net binnen, ben benieuwd, het stukje dat ik inmiddels gezien maar vooral gehoord heb , bevalt uitstekend

avatar van mrklm
Gram Parsons was een muzikaal genie die elementen van country en rock met elkaar mixte en zo de grondlegger werd van de countryrock. Hij stierf op 26-jarige leeftijd aan een overdosis en zijn lichaam werd gestolen door twee mannen die op de 27e verjaardag van Gram Parsons terecht stonden voor hun 'misdaad'. Dit waargebeurde verhaal staat aan de basis van deze zwarte komedie, waarin drie verschillende partijen proberen Grams lichaam op te eisen. Zijn vader [Robert Forster] wil hem over laten vliegen om hem ten ruste te leggen in een familiegraf, maar Grams voormalige manager en boezemvriend Phil Kaufman [Johnny Knoxville] heeft hippie Larry [Michael Shannon] en diens onconventionele lijkwagen ingehuurd om het lichaam te stelen en in de woestijn te cremeren. Tenslotte is er ook nog Grams ex-vrouw (min of meer) Barbara [Christina Applegate] die recht meent te hebben op Grams nalatenschap, maar daar alleen een beroep op kan doen als ze een overlijdensverklaring heeft.
Het scenario richt zich vooral op Knoxville en Shannon en hun samenspel is een schot in de roos. Jonathan Slavin scoort als de ogenschijnlijk erg snuggere bediende bij het mortuarium en Clint Culp is hilarisch als een agent op het vliegveld. Applegate en Forster leveren een prima bijdrage in de amusante ontknoping van deze geslaagde film.