• 8.254.715 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Mike Binder

Met onder meer: Alan Arkin, Diane Lane en Bill Paxton

Plot Indian Summer

"A Comedy About Eight Friends Who Return To The Best Summer Of Their Lives!"

Zeven vrienden keren terug naar het zomerkamp waar ze twintig jaar geleden de beste tijd van hun leven doorbrachten. Hoe meer ze met elkaar praten, hoe sterker ze beseffen dat hun vriendschap, ondanks de grote persoonlijke verschillen, onaantastbaar is gebleven.

imageimage

Stick Coder

Matthew Berman

avatar van ags50

ags50

Indian summer betekent een warme nazomer. In letterlijke zin is de film dan ook tegen de herfst opgenomen, let maar op de rode bladeren aan de bomen. Bovendien is de film op verschillende momenten in een rode gloed weergegeven. Figuurlijk duidt het tevens op de nadagen van het kamp en diens beheerder. Wat in het verleden is begonnen wordt twintig jaar later nog uitgespeeld of uitgepraat. Zelf ben ik helemaal geen type voor reünies en kan me dus niet voorstellen wat je na zo lang nog met elkaar wilt bespreken (vanaf de kleuterschool heb ik in totaal 17 jaar op school gezeten en daarvan slechts één vriend overgehouden met wie ik nog steeds in contact sta). Desondanks een goed gespeelde film.

BBarbie

”You’re scum."

- "I’m not sure. Is that a yes?”

The Big Chill gaat op zomerkamp. Luchtiger dan het klassieke voorbeeld uit 1983, maar met af en toe toch een dramatisch ondertoontje en verder een handvol hilarische scènes (o.a. het sparren in de boksring). Niet te missen: Allan Sherman’s “Hello muddah, hello faddah” tijdens de aftiteling.

scorsese

Aardige film over een aantal jeugdvrienden die elkaar na 20 jaar weer terugzien op het zomerkamp van vroeger. Alhoewel de personages maar matig zijn uitgewerkt, kijkt deze nostalgisch aandoende film wel gemakkelijk weg. Voornamelijk vanwege de prachtige plaatjes van de beginnende herfstkleuren van het Ontariomeer en de fijne cast. Een kleine 3.0 sterren.