A Wicked Within (2015)

Alternatieve titel: The Wicked Within

Horror

geregisseerd door Jay Alaimo
met Sienna Guillory, Gianni Capaldi en Enzo Cilenti

Wanneer een klein meisje sterft, komt haar familie bijeen om te rouwen. Maar de pijn wordt niet vergeten en een kwetsbaar familielid raakt bezeten door een wraakzuchtige demon. Een voor een dwingt het de familieleden zijn of haar verborgen leugens te bekennen en de consequenties van hun zonden te aanvaarden.

avatar van tattoobob
Aardige poster.....ik ben benieuwd.

avatar van Daan258
Ik ook
Verhaal klinkt ook niet slecht.

avatar van jeroentjuhhhhh
Droevig. Alaimo bewijst eens te meer dat je niet wakker kunt worden met het idee om een horrorfilm te maken, en het dan ook maar moet doen. Het moet je, zeker als regisseur, wel van nature liggen. Wat dat betreft is dit genre lang niet zo makkelijk als dat men beweert. Wicked Within voelt in alles aan als een TV-film met dito plot (als een stoffige B-thriller). Oeverloos slap gelul met een bovennatuurlijke tint, maar in geen velden of wegen is een eigen stempel terug te vinden. Je hoeft heden ten dage niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar evenzogoed kom je niet meer weg met dit soort kleurloze eenheidsworst.

avatar van only1ELEANOR
jeroentjuhhhhh schreef:

De basis principes van demonen films zijn naar mijn mening ook bijna allemaal hetzelfde, alleen de een werkt het vele malen beter uit dan de ander. En iedere kijker heeft natuurlijk ook zn eigen smaak.

Maar ben wel benieuwd en ga deze toch maar ff kijken

avatar van only1ELEANOR
Een beetje een tegenvaller dat wel, te voorspelbaar, visueel mocht het ook wel wat beter. Schrik momenten zijn bijna niet aanwezig en het is geen prė maar toch.
Alleen de dames die in de boom zijn geknoopt is wel leuk bedacht.

Meer als 1.5☆ kan ik er niet voor geven helaas

avatar van Richard_Voorhees
Alaimo wist van te voren volgens mij niet goed wat voor film hij nou wilde maken. Deze "horror"film voelt hier en daar meer aan als een familiedrama. Iets dat vooral komt van het concept dat een familie het moet opnemen tegen een demon. De setting maakt de film er niet veel vlotter op. Bijna alles speelt zich af in hetzelfde huis en als een film spannend of griezelig is kan zoiets nog wel werken. Het werkt alleen niet wanneer de spanning er niet is en de schrikmomenten ver van griezelig zijn. Het whodunnit subplot met Eric Roberts werkt ook niet. Een film om weer gauw te vergeten.

avatar van tattoobob
Wat een uitgekouwde rommel zeg.....ik hou wel van films in dit subgenre maar dit is op alle gebieden tenenkrommend slecht.

Van het acteerwerk tot het script en de zogenaamde scares.......drama
Dat er mensen zijn die uberhaubt op deze manier een film proberen te maken is mij een raadsel.

Vooral niet kijken jongens en meiden.

keimpeS
Wat een slechte film, allemaal bij mekaar geraapte zootje uit andere films, acteurs die rechtstreeks uit een Hallmark film komen en de personages zijn allemaal oliedom. Ik vind het nog knap dat ik de film heb kunnen uitkijken.

avatar van Daan258
keimpeS schreef:

En hier is ook gelijk alles mee gezegd.

avatar van Moviestar1979
Helaas wederom een matige horrorfilm over exorcisme.

Met uitzondering van Sienna Guillory, weet de cast niet bepaald te overtuigen. Bijzonder jammer dat Eric Roberts aan deze bagger heeft deelgenomen. De spanningsopbouw is matig, het verhaal beschikt over weinig creativiteit en de film kijkt saai weg.

1,5 *