The Curse of Downers Grove (2015)

Drama / Horror

geregisseerd door Derick Martini
met Lucas Till, Kevin Zegers en Helen Slater

Het stadje Downers Grove ziet eruit als een gewone buurt uit de voorsteden - maar Downers Grove heeft een verontrustend geheim... In de afgelopen acht jaar kwam telkens een laatstejaarsstudent uit elke middelbare school op bizarre wijze om het leven vlak voor de dag dat hij of zij afstudeerde. En dit jaar heeft Chrissie Swanson (Bella Heathcote) een vreselijke gevoel dat zij de volgende is die gaat sterven. Kan Chrissie de vloek van Downers Grove overleven of zal ze, net als die laatstejaarsstudenten voor haar, ten prooi vallen aan het dodelijke geheim van de stad?

Nino_1993
5 stemmen, no comment !

avatar van weberanja
Aardige tiener thriller, horror kan ik het niet noemen. Spannings opbouw ook aardig maar ook weer 13 in een dozijn film.

avatar van Collins
Film waarbij het uitgangspunt op een hele fantasieloze manier is uitgewerkt. Geen vernuftig plot, maar slechts een hele simpele voorspelbare verhaallijn. Het script voorziet niet in een serieuze poging om "The Curse of Downers Grove" te ontrafelen. In plaats daarvan, veel geren en gedraaf zonder duidelijke motivering.
Het acteerwerk is absoluut onder de maat. Er spreekt geen enkele overtuiging uit.
De film valt trouwens zeker niet in het horrorgenre, maar lijkt eerder als een thrillerachtige productie bedoeld te zijn.
Geen hoogstaand of spannend filmvermaak.

Het mag dan wel geen hoogstandje zijn, ik hou van dit soort films.
Borrel erbij, heerlijk vermaakt. Nergens gestoord aan acteerwerk, kon me goed inleven in de personages.

Ik vond dit gewoon heerlijk wegkijken.

avatar van Pazmaster
Absoluut geen horror maar een teenager thriller met een zeer simpel verhaal over een meisje dat het aan de stok krijgt met één of andere mafketel en zijn vrienden. Van een vloek is nauwelijks sprake behalve dat ze af en toe roepen: "het is de vloek!" Ik had me na het lezen van de synopsis toch iets anders voorgesteld dan wat het uiteindelijk blijkt te zijn, een magere thriller met matig acteerwerk.

avatar van dvdcrusher
Goed opgebouwde en intelligente thriller van het betere soort zeker binnen het genre 'tienerthrillers'. Hoewel de acteurs nog jong zijn, wordt er prima geacteerd. Dit is geen bloederige thriller of horrorfilm, maar de spanning wordt wel goed opgebouwd naar en het slot is enigszins verrassend en goed bedacht. Zeker geen voorspelbaar verhaal zoals hierboven wordt gesuggereerd. Een leuke ontdekking. Ik denk dat we van deze acteurs nog veel moois mogen verwachten. 4,5 sterren

avatar van blurp194
Nogal een formulewerkje, met weinig verrassingen en ook weinig echte horror - tenminste, ik miste nogal iets om dit echt eng van te kunnen vinden. Bella Heathcote doet het best aardig, maar ook niet meer dan dat - en de rest van de acteurs komen al niet eens zo ver eigenlijk.

Bret Easton Ellis staat op de titelrol, maar itt tot wat de imdb entry beweert zag ik daar zogauw even niet iets wat op betrokkenheid bij het script wijst. En dat is aan de film ook niet echt te merken - gelukkig maar, zou ik haast zeggen, want ik ben de laatste tijd niet zo onder de indruk van BEE.

avatar van knusse stoel
Zullen we het er maar op houden dat de film mij niet tegen viel? Het begin was niet zo super maar de spanning stijgt naarmate de film vordert. Toch een gemiddelde film en daarom een zes.

De ervaren kijker heeft al snel door hoe het zit ondanks dit gegeven best aardig voor een keer.

avatar van bjerik76
vond het geen echte horror, en hoe verder de film kwam hoe slechter ik hem eigenlijk vond worden.
Het pakte me allemaal totaal niet meer.

avatar van Noodless
Geen 13 in dozijn horrorfilmpje! De film opent aardig en blijft voldoende boeiend tot het einde. Het verhaal heeft een aparte benadering en door de manier van filmen heeft de film iets mysterieus.
Echt spannend is de film niet en de climax op het einde is wat voorspelbaar. Er zitten wel een paar keiharde scènes in de film. Het acteerwerk is best oké. Degelijke film. 6/10

avatar van Spartaan1986
Ietwat tamme drama/thriller die mede door het verrassende einde en de frisse jonge cast nog het aanzien waard was. De film wordt gepresenteerd als een horrorfilm over een vloek maar uiteindelijk zal je tot de conclusie komen dat het met beide bar weinig te maken heeft. Niet slecht, niet goed.

avatar van DjFrankie
Acteer presentaties waren ondermaats en het verhaal was ook niet zo goed.

avatar van jippie2010
Wat een vreselijke film! Het verhaal van 'the curse' is flinterdun, houdt nergens stand, en is meer een heel vaag raamwerk van een matige thriller. Het acteerwerk is onder niveau, de stem van Heathcore vond ik maar irritant, en het kabbelt maar voort naar een voorspelbaar eind. Slecht. *1,5

avatar van Daan258
Erg flauwe en saaie film.
De horror was erg ver te zoeken, het was absoluut meer een high school drama film met een nogal erg zwak verhaal en de titel van de film vind ik eigenlijk ook totaal niet passen.
Al met al een nogal saaie en simpele drama film.

avatar van mixmaster
Voorspelbare tiener film met een slap verhaaltje en matig acteerwerk.
Dit soort films hebben we al zoooooooooo vaak gezien pfffffffffff

avatar van Phantasm
Inderdaad, welke horror, niets van gezien, is voor een keertje te doen, maar echt geweldig was het allemaal niet.