Letter to Brezhnev (1985)

Verenigd Koninkrijk
Romantiek / Drama

geregisseerd door Chris Bernard
met Alfred Molina, Peter Firth en Tracy Lea

Twee matrozen uit de Sovjet-Unie gaan in Liverpool aan wal en brengen de nacht door in de stad. Ze spreken amper Engels. Toch leggen ze contact met twee Liverpoolse vriendinnen. Bij één stelletje slaat de vonk al snel over, maar de volgende dag moeten de Russen weer vertrekken. Het lijkt dus een onmogelijke liefde.

avatar van RolfWolf
Een grappige en ontroerende film over een onmogelijke liefde. Russische Romeo ontmoet Britse Julia in de nadagen van de Koude Oorlog.

avatar van Quentin
Simpel maar oprecht verhaal over de uitzichtloze situatie van Liverpools 'working class' in Thatchers jaren '80. Jammer dat men afhaakt op het moment waar Tracy richting de USSR vertrekt, men had juist leuke dingen kunnen doen door de situaties in Liverpool en de USSR te spiegelen.

avatar van missl
Twee vrouwen ontmoeten de mannen van hun dromen in een discotheek. Echter wonen die mannen niet om de hoek en dat maakt een eventuele relatie ingewikkeld. Beetje saai, wel leuke muziek.