Wild Orchid II: Two Shades of Blue (1992)

Alternatieve titel: Wild Orchid 2: Blue Movie Blue

Erotiek / Drama

geregisseerd door Zalman King
met Nina Siemaszko, Tom Skerritt en Robert Davi

1958. Blue, een 17-jarig meisje reist met haar vader, een aan drugs verslaafde trompettist, mee. Als ze merkt dat hij te moe is om voor zijn verslaving te verdienen, laat ze zich tegen betaling ontmaagden door de eigenaar van de club. Wanneer haar vader sterft, ontfermt een madam zich over haar. Ze is echter te eigenwijs om zich te onderwerpen, en ziet meer in de onbekende jongen die ze in Sacremento ontmoette.

Het eerste bekendere deel heb ik volgens mij nog nooit gezien, maar dit tweede deel heeft veel weg van een jaren 70/80 Emanuele erotiek film. Het verhaal heeft uiteraard weinig om handen (hoewel het me nog wel meeviel), maar dit wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd middels de uitvoering met veel bloot. Hoogstaand is het natuurlijk allemaal niet en het verhaal weet ook nauwelijks te boeien, maar we hebben dan natuurlijk wel te maken met een Erotiek / Drama waarbij de nadruk toch voornamelijk ligt op de erotiek. En voor dat laatste (zeker vroeger) kijk je dit soort films dan eigenlijk ook en niet echt voor het verhaal. De film is wel behoorlijk langdradig en het is ook een behoorlijk lange zit met circa 110 minuten (had gerust 30 minuten korter kunnen zijn).

Hoofdrolspeelster Nina Siemaszko (als Blue) deed het eigenlijk niet eens zo slecht en ze zag er natuurlijk ook niet onaardig uit. Met o.a. Tom Skerritt, Robert Davi en Christopher McDonald bevat deze film verder ook nog eens een aantal redelijk bekende acteurs.

Al met al leuk om eens gezien te hebben (bij toeval gezien op de zender MGM), maar meer natuurlijk ook niet.