Peppermint Frappé (1967)

Spanje

geregisseerd door Carlos Saura
met José Luis López Vázquez, Geraldine Chaplin en Alfredo Mayo

Julian is een conservatief ingestelde arts van middelbare leeftijd. De verlegen verpleegster Ana helpt hem in zijn praktijk. In zijn jeugd heeft hij tijdens een processie op Goede Vrijdag ooit eens een jonge vrouw gezien die een grote trom sloeg. Nu, jaren later is hij nog steeds door haar geobsedeerd. Als zijn jeugdvriend Pablo op bezoek komt met zijn nieuwe sexy blonde vrouw Elena, is Julian er van overtuigd dat dit de vrouw uit de optocht is. Langzamerhand neemt zijn obsessie voor Elena toe. Vervolgens probeert hij de volgzame Ana te transformeren naar het beeld dat hij van Elena heeft en nemen zijn motieven duistere vormen aan.