• 8.347.438 stemmen

Geregisseerd door: Bernardo Bertolucci

Met onder meer: Liv Tyler, Jeremy Irons en Joseph Fiennes

Releasedatum: 1 augustus 1996

Plot Stealing Beauty

"The most beautiful place to be is in love."

Nadat haar moeder zelfmoord heeft gepleegd reist de 19-jarige Lucy Harmon naar Italië om haar portret te laten schilderen. Ze heeft echter nog een reden om te gaan: ze wil de band met Nicolo Donati aanhalen, een jongen op wie ze vier jaar geleden verliefd werd. Ook probeert ze een raadsel in het dagboek van haar dode moeder op te lossen, om zo haar vader te kunnen vinden.

imageimageimageimageimageimageimage

Miranda Fox

Chiarella Donati

avatar van Jordy

Jordy

3 sterren Blindfold? nou op jouw verantwoording dan...

avatar van Jordy

Jordy

nou goed... ik vond het begin van de film erg sterk, maar naarmate de film een beetje 2 uur lang doorkabbelde interesseerde met het steeds minder allemaal.. ergerde me ook een beetje aan Tyler die de hele film met de zelfde verbaasde blik om zich heen rondloopt. 2,5 *

avatar van chrissie

chrissie

zo dadelijk te zien op VTM,quotering volgt in de loop van de week wel

avatar van gimli f

gimli f

Afgelopen twee avonden/ nachten op de ZDF...

Gisternacht maar even gekeken, want:

Liv Tyler in een soort licht erotisch drama...

niet verkeerd!

Het gaat redeljk traag allemaal, en het verhaal is zeer kleinschalig.

Maar even kijken:

Liv Tyler...

prachtige beelden van prachtig Toscane...

en mooie ondersteunende muziek.

Dan hoef ik nog geeneens te horen wat ze allemaal zeggen- Duits ben ik toch amper machtig (ondanks Duitse ondertiteling).

Redelijk mooi. Een 3.

avatar van chrissie

chrissie

ben het helemaal met gimli f eens. Toch krijgt ie van mij nog een half puntje meer. Reden: ben dit jaar naar Toscane op vakantie geweest en als ik dan zo'n film zie, krijg ik zin om onmiddellijk terug te vertrekken naar ginds.

avatar van Redlop

Redlop

Mooie beelden van Toscane kan ik ook in een natuurfilm zien. Liever zelfs want dan hoef je niet naar totaal oninteressante figuren te kijken die door het beeld lopen.

Jeremy Irons kan de film ook niet redden. 1.5*

avatar van FisherKing

FisherKing

Inderdaad Redlop, en wat erger is; Bertolucci is zijn "touch" kwijt.

avatar van xangadix

xangadix

en mooie ondersteunende muziek.
Zeker. Ik werd helemaal stil van Mazzy Star's "Rhymes of an Hour".

avatar van 93.9

93.9

Het draait in deze film om Lucy en de mooie beelden van haar en Toscane.

Soms, en zeker op het einde, allemaal te mierzoet.

Als veel duidelijker naar voren had gekomen dat de plek waar deze mensen leven eigenlijk niet het echte, maar een soort schijnwereld is, dan had ik 'm meer punten gegeven.

Door even een paar nare kanten van Italie te laten zien en dat een vrouw weg wil gaan, ja daar kom je niet mee weg.

Toch een voldoende.

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

De regisseur zat duidelijk in zijn midlife-crisis toen hij dit prutswerk regisseerde. Tyler kan ook niet veel meer als met een licht verbaasde blik op haar gezicht rondlopen, terwijl ze naar de juiste dekhengst zoekt om haar vliesje door te prikken. Wel mooie beelden van Toscane, maar dat is ook het enige interessante in deze uiterst oninteressante en slaapverwekkende film. 2*

avatar van Decec

Decec

Een redelijke drama/romantiek film...

Actrice Liv Tyler speelt wel goed...

Het is geen (gedeeltelijk) romantiek, maar (gedeeltelijk) erotiek, vind ik...

Prima camerawerk...

Maar geen moeite waard...

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik vond dit een heerlijke film om naar te kijken. Onder andere ook door de schitterende setting in Toscane. Maar ook het idee. Ik had ook graag op mijn 19e een keer in een kunstenaarsgezelschap in Italie gezeten. Het verhaal zelfs stelt niet zo veel voor maar dat maakt voor mij niet zo veel uit als de sfeer goed is. Wel vond ik de vriendschap tussen Lucy en de stervende schrijver wel heel mooi en ook het moment dat Lucy haar vader confronteerd met het feit dat hij haar vader is. .

Het einde vond ik wat standaard. Uiteindelijk vind ze toch nog iemand aan wie ze haar maagdelijkheid verliest maar bijna heel de film is er weinig gedaan aan de verhaallijn tussen haar en what's his face. Waardoor ik een beetje het idee had dat ze maar iemand gekozen hebben om het klusje te klaren om maar snel een slot te kunnen krijgen. Ook wilt die vrouw (de vrouw van Lucy;s vader) opeens terug naar engeland terwijl er daarvoor geen sprake van was. Dat vond ik allemaal toch opeens te makkelijk verzonnen en te afgeraffeld.

Maar dat is het enige minpunt eigenlijk. Ik heb wel genoten van deze film.

avatar van Nirvajoy

Nirvajoy

Lees hier veel commentaar op Tyler's acteerprestaties, maar vond deze goed meevallen - inderdaad, geen topkwaliteit, maar haar lome, voorzichtige manier van doen vond ik wel goed bij het sfeertje van de film passen en het sloot ook aan bij haar personage. Dat lichtelijk naïeve doch sensuele stond me wel aan, ze deed me een beetje denken aan een soort van Lolita-figuur. Geweldige soundtrack, prachtige beelden en ik kon het hele idee van een kunstcommune in Toscane wel genieten. De beeldhoudsculpturen voegen ook wel een leuke touch toe.

Mooie, dromerige sfeer, dat vond ik heel goed gedaan. De beelden liepen ook goed in elkaar over, het geheel is uiterst ontspannend. Goed camerawerk.

Jammer wel dat er zo weinig achtergrondinformatie werd gegeven over de moeder, en het einde vond ik nogal abrupt. Dat was wel een minpunt.

Wel 3 sterren!

BBarbie

Ik ben niet echt een Bertolucci-fan en de enige reden om deze film te zien was Stefania Sandrelli. Helaas voor mij heeft ze maar een bescheiden rolletje.

Bij gebrek aan een boeiend verhaal zijn de fraaie opnames van de Toscaanse omgeving, de poëtische sfeer en de soundtrack eigenlijk de beste bestandsdelen van de film.

Liv Tyler doet het niet slecht in de hoofdrol, maar de enige die echt een goed niveau haalt is Jeremy Irons.

avatar van AC1

AC1

Jammer dat Sakamoto hiervoor geen score heeft geschreven ... dan had de film toch nog iets goed opgeleverd.