Primo Amore (2004)

Italië

geregisseerd door Matteo Garrone
met Vitaliano Trevisan, Michela Cescon en Elvezia Allari

Vittorio is een zenuwachtige, rusteloze man. Hij kan alleen van een vrouw houden als zij volledig past in zijn esthetische criterium, namelijk extreem slank. Sonia is een jong meisje dat als sociaal vrijwilligster werkt en ze begrijpt haar rol in de maatschappij. En toch, op bijna niet uit te leggen wijze, wordt ze aangetrokken door Vittorio's donkere kant. De ontmoeting tussen Vittorio en Sonia brengt haar op het randje van de afgrond...

Hebben ze bij die vrouw een ruggengraat extensie opgeplakt, of zou het echt zijn ? Ziet er op de een of andere manier best eng uit.

FisherKing
Wel eens iemand met anorexia gezien ? Dat ziet er reuze eng uit. Een geraamte met vel opgevuld. Pure horror.

Ik zie wel eens iemand met anorexia ja. Gelukkig met kleren aan.

Dustyfan
Deze film gaat op 13 februari a.s. in premiere op IFFB.

Boe-roepingen in Berlijn . Dana Linssen in NRC:

Het eindresultaat is een stuitend misogyne verheerlijking van een slaafs skeletvrouwtje.

/me schrapt de film.

kappeuter schreef:

Michela Cescon viel 15 kg af.

Ze hadden ook meteen Anna Thomson (/Levine) kunnen vragen.