The I Inside (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Sciencefiction

geregisseerd door Roland Suso Richter
met Ryan Phillippe, Stephen Rea en Sarah Polley

Een man ontwaakt in een ziekenhuis en kan zich niets herinneren van de afgelopen twee jaar. Hij tracht herinneringen uit zijn verleden terug te vinden en ontdekt dat hij de mogelijkheid heeft van het jaar 2002 naar 1999 te reizen en terug. Hierdoor ontdekt hij een gemeenschappelijke factor tussen de twee tijdsvakken.

Goodfella schreef:

Kortom, het zoveelste intelligentdoenerige, maar o-zo voorspelbare flutverhaal (kunnen die hints NOG duidelijker?) dat de afgelopen 15 jaar al veel vaker en beter is verteld.

2 guiltypleasuresterren, dat wel

Dat is het nadeel als je zoveel films kijkt he...

avatar van Goodfella

Je weet niet wat je mist. Je mag wel 's wat grondleggers van The I Inside van me lenen!

avatar van The_Game
Ik kan begrijpen dat iedereen deze film vergelijkt met het geweldige Butterfly Effect en dat klopt ook wel (je moet nu wel gaan na gaan denken, want deze film was eerder uitgebracht dan TBE). Toch heeft deze film zijn eigen sfeer en heb ik er van genoten. Ryan Phillippe is gewoon weer erg goed, zoals altijd.
Je moet wel van dit soort films houden en dat doe ik ook wel. Echt een aanrader.

avatar van donnie darko
Ik vond hem ook zeker niet slecht. Oké, een topfilm was het niet en the butterfly effect vond ik wel beter, maar deze was toch ook weer niet zo slecht.

Ryan Philippe vond ik voor het meeste van de film goed, vooral in het begin, maar ook op verschillende momenten wat irritant. Dat kon ook gezegd worden van de twee vrouwen, maar echt dramatisch slecht werd het nooit.

Voor de rest was het verhaal niet zo ingewikkeld, vond ik. Het wordt allemaal heel makkelijk verteld. Ik vond het zeker niet moeilijk te volgen.

Het einde was toch wel behoorlijk verrassend. Ik wist niet dat het zo ging eindigen en ik zag het tot een paar seconden voor De zin niet aankomen.

3* voor toch wel een heel vermakelijk filmpje. Maar zeker niet iets om nog eens te kijken.

Toch wel laag gemiddelde hier dus. Ik had door het gemiddelde veel slechter verwacht.

k heb net de film gekeken.... maar mn zusje en ik hebben allebei het eerste halfuur gemist, omdat ie op tv was en we pas vanaf half 12 gingen kijken.

Kan iemand het einde nog eens uitleggen??
zijn broer zei dat Simon dood was wanneer hij met die wijnfles in zijn huis aankwam, en vanaf toen zag je een terugblik dat hij op die tafel kwam te liggen en ze de tijd van overlijden opnoemden, daarna werd dus zo'n doek over hem heengelegd, de doek er weer afgehaald, en zag je hem wakker schrikken in het ziekenhuisbed. Die dokter Newman zei toen: "Je had een nachtmerrie, je vrouw Anna staat op je te wachten op de gang. Je bent overleden."
Ik weet niet of het eraan ligt dat we het eerste halfuur gemist hebben maar ik snapte in ieder geval het einde niet ..
Help??
verder, afgezien van dat ik het einde niet snap, vind ik het een mooie film

avatar van JellyEye
Heb hem gisteravond ook gezien. Hij begon wel heel spannend en ik was erg geboeid, maar op een gegeven moment wordt het een beetje een zooitje. Een aantal vragen hebben ik niet beantwoord kunnen krijgen. Hij was toch vergiftigd, hoe zit dat? En wat houdt de titel eigelijk in??

Ik heb hem ook zaterdagavond gezien, maar ik moet zeggen dat ik het wel een hele goede film vond! Het verhaal, wat ik erg goed vind, is goed te begrijpen al moet je soms wel even nadenken welk jaar het nou ook al weer is

Verder vind ik dat het erg gaaf gefilmd is, het was voor mij echt een film die je blijft boeien tot aan het eind. Het enige jammere vond ik dat er een heel stuk opnieuw afgespeeld werd.

En het leuke was dat je soms zoiets had van: "huh?" (van verbazing). Dit had ik bijvoorbeeld dat die man in het blauwe dokters pak op het dak van Simon staat. Hij raakt in een gevecht met die man en het volgende shot heeft ie die man met die harttransplantatie helemaal lek gestoken met een schaar

Voor mij een erg boeiende en leuke film tot aan het eind en een erg goed verhaal!

Geweldig orginele film, heeft meer wat weg van The Jacket dan van the Butterfly Effect.

Beoordeling
3 1/2 ster

avatar van Vamperia
Kan iemand mij vertellen waar de film nu eigenlijk over ging ? Het is me een compleet raadsel.

Usual Suspect
Film die hier nogal word ondergewaardeerd.
De film wist me, net als het soortgelijke Butterfly Effect zeker te bekoren.
Het blijft gewoon van het begin tot het einde spannend.

4****

avatar van DragQueen
Achteraf heeft de film veel weg van the butterfly effect, maar is daarom natuurlijk niet slecht. het verhaal is sterk en wordt net over een andere boeg gegooid. erg sterke en sfeervolle film, met een goede rol van ryan phillippe. van begin tot eind wist de film mij te boeien. de spanning werdt goed opgebouwd, en de film heeft een sterk einde. 4,5 sterren.

avatar van nickje76
Deze film is op zich een grappig eind. Een verrassende eind zelfs vind ik. Niet echte te vergelijken met de butterfly effect. Vooral het einde niet..... Er werd goed in geacteerd, mooi geflimt en goede muziek.

Leuke wegkijkertje.
Zeer cliché, dat wel, maar voor een zondagmiddagje zeker de moeite waard.

Ayrton
Niet spannend en erg rommelig. Zomaar wat woorden die me te binnen schieten na het kijken van deze film. De film schiet van de ene naar de andere tijd zonder reden. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Deze film mag nog niet eens in de schaduw staan van het meesterwerk The Butterfly Effect.

avatar van Hankert
hoe vager hoe beter, i like it!

Hankieh
Sommige acteurs hadden de verkeerde rollen gekregen. Ik vind dat piper eerder de rol van Clair had moeten krijgen.
Ryan doet het op zich goed. De actrice die Clair speelt is waardeloos en Piper kan niet op haar best komen doordat ze de verkeerde rol heeft (want laten we eerlijk zijn, ze kan heel erg goed acteren).

Voor de rest dacht ik aan een 3 maar ik verander het naar een 2.5

avatar van Kr!kke
Zoals Ayrton al zei, vond ik het ook nogal rommelig, je moet er echt met je gedachten bijblijven. Er wordt wel redelijk geacteerd en sommige stukken zitten echt wel goed in elkaar.

Hoewel er tamelijk goed geacteerd word is de ganse film zeer verwarrend door de vele tijdsprongen.
En het einde is al helemaal nietszeggend.
2 sterren voor het acteerwerk en geen voor het verhaal.

avatar van Bubblez
Bah, wat een verschrikking. Dit had veel beter kunnen zijn. Het gegeven is er interessant genoeg voor. Jammer hoor

avatar van Trippy
niet speciaal maar ook niet slecht butterfly effect was wel veel beter ze hadden er wel meer uit kunnen halen

avatar van Davidus
Je moet hier van houden; films waarbij met tijd en ruimte wordt gerotzooid. Per definitie niet realistisch natuurlijk, heeft geen zin om nou precies uit te zoeken waar het verhaal nou wel of niet klopt. Gaat meer om de sfeer en de verwarring. Ik hou er wel van, lekker vaag, wat rommelig, net als bij de hoofdpersoon, continue op het verkeerde been gezet worden. Vond het maar zijdelings op Butterfly effect lijken. De tijdsprongen lijken willekeurig plaats te vinden en je bent op een gegeven moment totaal kwijt wat nu het heden, toekomst of verleden is. Een beetje zo'n gevoel als bij Eternal sunshine of the spotless mind als ze met zijn brein klooien.
En dat was ook waar het om ging volgens mij; de hoofdpersoon zit in een tijdloze dimensie net als in een droom. vond het eind toch wel onverwachts en interessant gevonden vgl the Others
Vond het hem toch wel aardig en vermakelijk

avatar van Davidus
Goodfella schreef:

2 guiltypleasuresterren, dat wel

Wat een onzin zeg. Zo ontzettend veel van dit soort mysterie films zijn er nou ook weer niet gemaakt. En zeker niet voor 2003; Butterfly Effect is 2004, the Jacket 2005. En bovendien, wat dan nog? Dat is toch het geval met alle films die in een bepaald soort genre zijn gemaakt. Ik vind dat je elke film in eerste instantie op zich zelf moet beoordelen. Als je alle films altijd maar weer met 1 of 2 briljante films in zijn genre gaat vergelijken zullen er niet veel films zijn die het aanzien waard zijn.
En je gaat me niet vertellen dat je het plot van de film al mijlenver van te voren zag aankomen. Mocht dat echt het geval zijn dan zal je sowieso geen enkel van dit soort films kunnen boeien.

avatar van Madeliefje
Ik heb een paar vragen bij deze film, vooral bij het eind, misschien kan iemand mij helpen het plot beter te begrijpen..
1:Was die dokter Newman nu zijn vader of niet (aan de foto's te zien wel, en hij noemt hem steeds 'kid'
2: Wat gebeurt er op het eind? Is het net als in de film Stay de uiteindelijke uitleg dat hij alles zag terwijl hij dood aan het gaan was? Of gaat hij nu telkens weer terug naar het verleden om dingen recht te zetten, en blijft daar 'eeuwig' mee door gaan?
3: Of was hij gewoon twee jaar in een coma na het ongeluk en heeft daardoor allemaal dingen opgepikt (zoals die dokters en patienten) en gaat dat in zijn hersens allemaal door elkaar halen?
Ik heb echt het idee dat ik veel te moeilijk zit te denken..

melvddonk
Prima tussendoortje.

De voornaamste reden dat ik deze film wilde gaan kijken was Ryan Phillippe. Hij is ontzettend leuk om naar te kijken en ook zijn acteerwerk is goed. Prima reden om The I Inside in de dvdspeler te stoppen dacht ik zo.

Het verhaal is niet erg bijzonder en we hebben het allemaal al vaker (en beter) gezien. Toch blijft de film de gehele speelduur boeien en wilde ik erg graag weten hoe de vork nou precies in de steel zat. De cast was prima en het acteerwerk ook. Spannend werd het nergens, maar het was toch allemaal onderhoudend genoeg en ik heb me geen moment verveeld.

avatar van JakobFugger
Lekker sfeertje, kijkt prima weg, maar de ontknoping is nogal flauw en wat cliché binnen dit sub-genre (om het maar even zo te noemen). Daardoor net geen 3*, maar het is een prima tussendoortje wat ik helemaal niet vervelend vond om te kijken. Alleen jammer van het einde, had meer ingezeten.

avatar van flaphead
Aardige mystery-thriller, met een sf-tijdreis-basis. Het concept is prima, het idee goed en de uitwerking tot op zekere hoogte ook. Er is over de hele lengte voldoende spanning en de gebeurtenissen houden je voldoende aan het denken. Sfeer en editing is prima in orde, het geheel kijkt vermakelijk weg.
Maar... uiteindelijk kan ik de 'loop' toch niet goed thuisbrengen denk ik, ik heb het gevoel alsof er ergens iets mist. Waarom en hoe Simon kan tijdreizen wordt volstrekt genegeerd en dat is veel te vrijblijvend. En uiteraard knaagt het gevoel dat we dit al eerder en vooral beter hebben gezien.
Een bovengemiddeld tussendoortje.