Oligarkh (2002)

Rusland / Frankrijk / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Pavel Lungin
met Vladimir Mashkov, Mariya Mironova en Levani Outchaneichvili

Het is 1988. Plato Makovski en zijn vier briljante vrienden besluiten de brui te geven aan hun studies en hun geluk te beproeven in het nieuwe Russische zakenleven. In de economische crises en de verwaterde regelgeving bedenkt Plato een uitgekookt half-illegaal financieel plan om de toenemende weerstand van de autoriteiten te omzeilen. Zijn eerste pogingen in het nieuwe kapitalisme maken hen meteen steenrijk. Als er een moordaanslag op Makovsky wordt gepleegd, volgt er een politie-onderzoek.

Onderhoudend...........leuke manier van een verhaal vertellen met al die flashbacks.