Volkodav iz Roda Serikh Psov (2007)

Alternatieve titels: Wolfhound | Wolfhound From the Breed of Grey Dogs

Rusland
Fantasy

geregisseerd door Nikolai Lebedev
met Aleksandr Bukharov, Oksana Akinshina en Aleksandr Domogarov

Hij was gedoemd te sterven, maar kreeg het voor elkaar te overleven, nu is zijn missie om wraak te nemen voor het uitroeien van zijn stam. Hij is de grote krijger die zichzelf Volkodav noemt, en is de laatste man van de stam van Serie Psi (Grijze honden). Ontsnapt aan de dood is zijn taak nu om Zhadoba te doden, degene die verantwoordelijk is voor het lot van de Serie Psi.

avatar van Villevalo23
Groots opgezet Russisch fantasy verhaal, vol met zwaardgevechten en magie.

Hoewel het verhaal enigszins mager is, de zwaardgevechten niet echt vernieuwend en het acteerwerk op bepaalde momenten ook te wensen over laat is het zeker geen slechte productie. dit komt voornamelijk door de prachtige sfeer die wordt neergezet met ook fantastische hierbij horende beelden.

Rusland zoekt hun weg nog wat in dit soort mega producties maar lijkt wel degelijk op de goede weg te zijn.

avatar van balosa
geen hoogvlieger, maar toch best vermaakt, leuk voor de actiefilm fanaten

avatar van dikkop
Niet slecht voor een Rusissche produktie, als het een Hollywood film was zou het wel matig zijn. Zeker de moeite waard om te kijken voor liefhebbers van deze genre.

avatar van Baldur
3* voor de prachtige beelden van de landschappen en de soms brute actie. Ook de effecten zijn niet slecht gedaan. Voor het rest zit het verhaal vol clichés en is het weinig verrassends, hoewel het hier meer gebaseerd is op de Slavische folklore.

Raffael77
Prima te doen deze film. Best leuk gedaan.

avatar van SilverShadow
Raffael77 schreef:
Prima te doen deze film. Best leuk gedaan.

Zo denk ik er ook over.
Het geheel zat leuk in elkaar: heb slechtere gezien.

Mooie film. vooral door de DTS kwaliteit heb ik genoten

avatar van Rodger
Wazige A film, en een slechte B film.
Geen verhaal, en slechte acteer acties, een 1.

avatar van RickZ
Mooie fantasie-avonturenfilm vol zwaardgekletter en helden uit de middeleeuwen. De special effects zijn redelijk tot goed. Het verhaal is niet vernieuwend maar zeker onderhoudend. Liefhebbers van dit genre zullen zeker van deze film kunnen genieten (ik ook, vandaar de hoge score).

avatar van wendyvortex
Fantasy met hoog testosteron-gehalte. Geen gezellige Hobbits die mee gaan op de queeste in deze film.
Het feit dat het een Russische film is voegt helaas niet zoveel toe. In principe had deze film ook gewoon in Hollywood (of HongKong) gemaakt kunnen zijn.
Mooie landschappen, grimmiger dan de meeste fantasy's na Lord Of The Rings, lekker vermakelijk en bovengemiddeld in het genre.

dragje
Een aaneenschakeling van uitgekauwde clichés, beroerd acteerwerk en matige CGI.

Een pluspunt is dat "Volkodav iz Roda Serikh Psov" nog maar eens onderstreept dat met mooie natuurshots je nog geen goede film maakt.

In dit genre is de veel lager beoordeelde Krull (1983) in vele opzichten een veel betere film.

avatar van zorro
mooie film Veel Aktie zeker de moeite waard doet me soms denken aan Conan

avatar van Drifter
Een betere omschrijving van de film (van moviecity nl):
Als jongetje ziet Wolfhound hoe zijn zijn stam, inclusief zijn vader en moeder, wordt afgeslacht door een sadistische krijgsheer. Jaren later is Wolfhound zelf uitgegroeid tot een sterke krijger, die slechts één doel heeft: wraak. Wanneer Prinses Elen hem vraagt om haar te beschermen tijdens een gevaarlijke reis naar een ver land, waar haar bruidegom op haar wacht, stemt hij zwijgzaam toe. Onderweg raken de prinses en Wolfhound op elkaar gesteld, maar ze weten allebei dat zij nooit bij elkaar kunnen zijn. Nadat Wolfhound meerdere malen een aanslag op het leven van de prinses heeft kunnen verijdelen, komt hij aan het einde van de reis oog in oog met zijn gezworen vijand... Wolfhound is een episch en meeslepend fantasy avontuur, gebaseerd op de gelijknamige beststeller, vol magie en spektakel

In de lijn van LotR en dergelijke. Mooie sfeerbeelden, de film heeft geen haast maar biedt genoeg actie. Ik heb de volle twee uur genoten. Een film die ik graag in de bioscoop had willen zien.

avatar van salland 1971
dit is een film die direct van af het begin boeit.
top film ik geef hem 4,5 * dat is ie zeker waard

5 sterren voor de prachtige natuurshots... Maar als ik stemmen moet geven aan de rest van deze onzin komt het uit op zo'n 2,5 sterren

avatar van Biglia
de film was niet slecht maar viel iets te veel in herhaling om de dikke 2 uur te blijven boeien. de openingsscene is volledig gepikt van 'Conan'

avatar van erik1677
vermakelijke russische fantasyfilm.
Weinig mis mee,alleen dat hij af en toe iets te lang duurt en somsniet echt een fantasywereld schaapt,anders had ik nog wel een vole punt meer gegeven.
het einde is werkelijk wel subliem.

Wat mij betreft fijner dan het gros van de Hollywood fantasyfilms. Het acteerwerk was goed, de scenery was prachtig, de actie was veelvuldig aanwezig en de special effects waren zeer sfeervol. Gemaakt voor een schijntje in vergelijking met de Lord Of The Rings films, maar absoluut een bezield werkje.

Wolfhound heeft een rauw karakter door zijn grauwe kleurenfilter en bloederige actie, maar heeft tegelijkertijd een verhaal wat niet teveel afwijkt van de standaard sword & sorcery verhalen. Dit kan hinderlijk zijn, maar de film heeft nergens misplaatste humor of overdreven bombastische/melodramatische scenes, dat het allemaal niet veel uitmaakt. Geen gedoe met elven, orks of trollen, maar wel bovennatuurlijke krijgers en goden. Vlotte regie en energieke zwaard-vecht-scenes.

Qua script is er duidelijk gekeken naar Conan, de aankleding maakt het toch net iets anders. Erg leuk, een positieve verrassing!

Mooi stukje werk! Sfeervolle film. Goed acteerwerk. Goeie special effects. Mooie sfeermuziek. Er zijn een paar kleine dingetjes in het verhaal die zijn geleend van "Lord of the Rings" en "Conan the Barbarian". Maar dat is gelukkig heel fijntjes weggewerkt in het verhaal. Goed gedaan, al met al. Een prettige film om naar te kijken. Heb me die 2 uur en 15 minuten zeker niet verveeld!

avatar van Matt Baker
Goed verhaal. Goede sfeer. Ik vond de special effects eigenlijk wat minder. 3,5*

best leuk.

aleen die vleermuis die was ik zo moe.

avatar van moviemafketel
Lord of the Rings was zo goed dat ik helaas moet constateren dat ik elke keer bij een Fantasy-film onbewust of bewust ga vergelijken. The Wolfhound is overigens een hele aardige film. Weinig tot geen bekende acteurs/actrices, maar het acteerwerk is gewoon degelijk te noemen. Het komt een beetje langzaam op gang en dreigt saai te worden, maar als de tocht naar Zhadoba eenmaal begint begin je er lekker in te komen. De gevechten komen goed over.
Ook is de setting dik in orde. Hele mooie plaatjes van de natuur komen voorbij. Ik denk dat er een aardig budget was, want op echt grote technische blunders heb ik ze niet kunnen betrappen.Helaas zijn de laatste 10 minuten ergerlijk slecht. Tegen wat voor vaag iets vecht Volkodav in hemelsnaam? Stenen met vuur? En eenmaal die sleutel in dat beeld had ik verwacht dat die verrader ook superkrachten zou krijgen, maar ipv daarvan wordt hij versteend. Wat je als kijker dan nog voor de kiezen krijgt is een soort EO-educatie. God die er een megazwaard van maakt haha. Ja dat ging me allemaal wat te ver. Toch heb ik overall best genoten en is de lange zit goed te doen. 3 sterren.

avatar van missy85
Leuke fantasy film. Heb van begin tot het eind genoten. Het landschap waar het is opgenomen is erg mooi, veel gevechten enz. Dat vleermuisje was ook nog eens een scheetje om naar te kijken:)

avatar van Katharina
Mooie film! Prachtige landschappen, goede muziek. Ik raakte alleen af en toe een beetje in de war van wie wie was, door alle mannen met baarden en lang haar . En dan soms liep er ook nog een vrouw rond die zich gedroeg als man. En het einde vond ik ook niet helemaal duidelijk. Maar voor de rest prachtig!
missy85 schreef:
Dat vleermuisje was ook nog eens een scheetje om naar te kijken:)

Helemaal mee eens, wat goed gecast !!

avatar van RuudC
De Russen hebben Conan the Barbarian inmiddels ook ontdekt. De overeenkomsten zijn duidelijk. Zeker op het begin want ook hier wordt een complete nederzetting uitgeroeid, blijft een jongetje leven, wat belandt in de slavernij, ontsnapt en wil wraak nemen. Allemaal bekend. Daarna neemt het verhaal gelukkig een andere wending en mogen we uiteindelijk spreken van een behoorlijk geslaagde actie/fantasyfilm. Nog altijd is er dan geen sprake van een originele film, want dergelijke sword and sorcery-avonturen zijn vaak genoeg uitgebracht. Gelukkig is originaliteit niet datgene waar de gemiddelde dungeons & Dragonsfanaat op zit te wachten.

De verwachtingen zijn zelfs overtroffen. Eerlijk gezegd verwacht ik nooit veel van producties uit het voormalig oostblok, maar hier is het toch genieten van de sfeer, de actie en eigenlijk ook de special effects. De film lijkt qua opzet wel een beetje een adventure game. Op de vaste tijden komt er een confrontatie en aan het eind wacht het grootste monster. Het enige moment waar er duidelijk computers aan te pas komen. Het verloop is vrij voorspelbaar. Je ziet bijvoorbeeld direct de bedoelingen van bepaalde personages. Toch is het gewoon fijn kijken. De decors zien er goed verzorgd uit en vervelend is de film nergens. Tof fantasy avontuurtje.

Sinds ik "9 Rota" heb gezien ga ik geen Russische filmproduktie meer uit de weg, want die film was voortreffelijk.
En ook deze film is zeer goed, prachtige beelden, special effects die in menige Hollywoodfilm niet zouden misstaan, en een mooi scenario.
Ook de vertolkingen zijn, door voor ons althans onbekende namen, zeer goed.
Ik ben aldus zeer opgetogen van deze fantasy film en kan hem warm aanbevelen.

avatar van Noodless
Sluit het filmjaar 2014 af met deze epische Russische actie/fantasiefilm vol magie en spektakel.
Acteerwerk is goed en de film heeft heel wat mooie beelden te bieden. Naar het einde toe misschien wat minder, maar als geheel zeker genietbaar. De vleermuis is een leuke, originele toevoeging. 7/10

Redelijke film. Leuk om een keer gezien te hebben maar zeker geen uitblinker ofzo

avatar van joolstein
Film die het genre sword & sorcery uit de jaren '80 doet herleven. Waar veel Fantasy-films zich na die bekende film van Peter Jackson richten op met CGI gevulde actie, heeft deze tot op de climax na bij geen grootse special effects. Hierdoor ontstaat er een fijne sfeer die wat doet denken aan Conan the Barbarian’ (1982) Het is een hele leuke film geworden, met tot de verbeelding sprekende hoofdpersonages, lekkere actie en een romantische noot die geloofwaardig is uitgewerkt. Alles is goed in balans en staat duidelijk in dienst van het vertellen van een spannend fantasy verhaal. Ook de acteurs zijn perfect gecast. De acteur Aleksandr Bukharov die de rol van Volkodav (Wolfhound) vertolkt is zeer sympathiek. Maar de grootste verassing was toch om in prinses Knesinka Elen, de nu volwassen geworden Oksana Akinshina uit Lilja 4-ever (2002) te herkennen. Ze is naast een goed actrice ook erg mooi en als zij zich voor Wolfhounds ontkleedt en hem vraagt een kind bij haar te verweken, is het dan ook haast niet te geloven dat hij dit aanbod afwijst. Een ander pluspunt is dat de film Russische is, want hierdoor is het getoonde toch net een stuk rauwer. Ondanks dat het einde met de CGI ietwat overdreven is en juist tegenvalt, is het zeer onderhoudende film en kan ik hem zeker aanraden aan liefhebbers van het genre.