Thank God It's Friday (1978)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Robert Klane
met Donna Summer, Valerie Landsburg en Terri Nunn

Nicole Sims bezoekt regelmatig de disco The Zoo, en hoopt zelf ooit een ster te worden. De film volgt gedurende een vrijdagavond een aantal personages die een bezoek brengen aan deze disco, waar die avond een optreden van The Commodores gepland staat. Daartoe moeten echter wel de instrumenten op tijd aanwezig zijn.

FisherKing
Zelfs voor Donna Summer fans diepe diepe ellende.

nostalgie's film ,prachtige liedjes en een prachtige sfeer met The Commodores als uithangbord *****

iemand die deze film heeft ?
op vhs of dvd ?

visionman schreef:
iemand die deze film heeft ?
op vhs of dvd ?

Ja, hoor. Op VHS, gevonden op een uitverkoop van een kleine videotheek. Héél moeilijk te vinden blijkbaar en helemaal niet zo slecht als sommigen zeggen. Het is een tijdsbeeld, een typische leeghoofdige discofilm en zeker de moeite om te bekijken als je fan van het genre bent. Leuke vroege rol van Goldblum ook.

Destijds verdween de film helemaal in de schaduw van Saturday Night Fever, maar nu kun je toch iets objectiever kijken. En ik vind het een leuke film. Het verhaal is oppervlakkiger dan dat van SNF, maar wat geeft dat? De film zit stampvol lekkere muziek, en je gluurt als kijker lekker mee met de verhaaltjes van een aantal mensen die op een bepaalde vrijdagavond allemaal in The Zoo terechtkomen. Donna Summer doet het hartstikke leuk als Nicole Simms, verlegen en onbeholpen, terwijl ze op dat moment een absolute superster was. Echt gaaf. En het rode draad verhaaltje over Floyd, de roadie van The Commodores is heel kolderiek. Dus voor iedereen van boven de 45: gewoon nog eens kijken, en dan niet vergelijken met SNF. Dan is dit een heel leuke film.

Dat deze film na het overlijden van Donna Summer nog niet op tv is geweest verbaast me! Het lijkt wel of niemand meer weet dat Last Dance uit deze film komt en zelfs een Oscar won!

avatar van Uzza_Sparta
Bigjerry schreef:

deze film toen in de bioscoop gezien en was zeker niet slecht. zelfs best goed voor die genre, maar een 5 geven vind ik wat overdreven?

Er was toen een soundtrack uitgebracht met 3 vinyl platen (triple album), met muziek van Donna Summer en Giorgio Moroder, maar ook met o.a. The Commodores, Thelma Houston, Diana Ross, en de Village People.

Ik vermoed dat het niet op tv is geweest omdat er geen kopies meer van zijn?

Dick2008
Uzza_Sparta schreef:
Ik vermoed dat het niet op tv is geweest omdat er geen kopies meer van zijn?

Hoe kom je daar bij?
Het draait bij Nederlandse tv allemaal om sensatie en kijkcijfers. Lijkt me dat onder de jongere generatie ook wel veel zullen zijn die niet weten wie Donna Summer nu precies was. Dus zal dat wel de reden zijn.

avatar van Uzza_Sparta
Dick2008 schreef:
....Hoe kom je daar bij?.....

ik vermoed zei ik toch?