Pizza, Birra, Faso (1998)

Alternatieve titel: Pizza, Booze, Smokes

Argentinië

geregisseerd door Israel Adrián Caetano en Bruno Stagnaro
met Héctor Anglada, Jorge Sesán en Pamela Jordán

'Pizza, Birra, Faso' is een film over vijf marginale jongeren in het Buenos Aires; ze volgt de overlevingsstrategieën van hen als straatboefjes, en wil via hen een schets geven van het hedendaagse in Argentinië. De Cordobés woont samen met zijn drie vrienden, Frula, Megabom en Pablo, in een huis. Zijn vriendin Sandra is zwanger. Maar ondanks dat ze in hun levensonderhoud voorzien door te stelen, blijken ze altijd weer afhankelijk te zijn van anderen; er is altijd wel een baas, die het grootste deel van de buit inhoudt, zodat ze eigenlijk geen stap verder komen. 'Zolang we maar genoeg geld overhouden voor drank', lijkt de filosofie van De Cordobés en zijn vrienden. Wanneer Sandra haar vriend aanspreekt op zijn verantwoordelijkheden, vanwege de komst van haar baby, voelt hij zich gedwongen belangrijker keuzes te maken dan pizza's en drank. Bij gebrek aan de mogelijkheid een echte baan te krijgen, besluit De Cordobés onafhankelijk te gaan opereren. Een grote klus, de diefstal van het geld van een van de populairste nachtclubs van Buenos Aires, moet zijn paspoort naar een nieuw leven zijn.