Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966)

Horror / Western

geregisseerd door William Beaudine
met John Lupton, Narda Onyx en William Fawcett

Jesse James, de legendarische outlaw van het Wilde Westen, is op de vlucht voor marshall MacPhee. Hij besluit om te schuilen in een kasteel en komt daar Maria, de dochter van baron Frankenstein tegen.

avatar van otherfool
Een briljante titel en uitgangspunt, en een prima uitwerking vol drama, romantiek en actie. Zeer amusant filmpje voor de cultliefhebber dat op IMDB een 2,4 krijgt, maar ik heb werkelijk geen idee waarom.

3,5*.

avatar van Mac Hammer Fan
Er bestaan inderdaad veel slechtere films. Deze griezelwestern kan mits de ludieke instelling van de kijker nog best meevallen. Het blijft natuurlijk een B-film. Maakt deel uit van de 50 delige box-set "Chilling Classics" van Mill Creek Entertainment. De print was redelijk goed en werd niet sporadisch ontsierd door het verschijnen van hun logo.

Originele cross-over van een western gemixt met een horror-thema.
Bij deze film moet je over de details heen kijken, anders valt er weinig te genieten. Het acteerwerk is maar zo-zo en sommige handelingen verlopen nogal onlogisch.
Marshal MacPhee levert het meest bekende gezicht op (Jock Ewing uit de serie "Dallas").

Wat deze film aangenaam maakt is de snelheid waarmee het verhaal vertelt wordt en de originaliteit van het verhaal zelf.

Je moet af en toe diep in de krochten van het westerngenre duiken om tegen een filmpje aan te lopen die iets nieuws toevoegt.
Een aanrader voor diegene die van westerns houdt, maar wel eens verfrissing zoekt binnen de geijkte en platgetreden westernpaden.

avatar van Richard_Voorhees
Na 'Billy the Kid versus Dracula' ben ik nieuwsgierig geworden naar deze prent. Eens kijken of ik hem kan opzoeken.

avatar van Richard_Voorhees
William Beaudine moet echt gehamerd hebben op de accenten, want Duits, Spaans en hillbilly Engels: het komt allemaal voorbij in deze film.
Het 'monster' komt helaas plas in het laatste stuk van de film voor, daar waar we bij 'Dracula versus Billy the Kid' veel langer konden genieten van de aanwezigheid van 'het kwaad'. Al is in deze film, zoals bij de meeste Frankenstein verfilmingen, de gestoorde professor (in dit geval Frankenstein's (klein)dochter), echt kwaadaardig en is het monster meer een creatie/slaaf.
Natuurlijk wederom overduidelijk een B-film met niet al te geweldig acteer werk, maar wie het allemaal niet al te serieus kan nemen beleeft hier nog best plezier aan.
Zoveel mengelingen tussen horror en western bestaan er volgens mij ook niet, dus wat dat betreft ook nog best een uniek filmpje.