Rhinoceros Eyes (2003)

Komedie / Horror

geregisseerd door Aaron Woodley
met Michael Pitt, Paige Turco en Gale Harold

De (anti)held van het verhaal is de introverte wees en idiot-savant Chep die in een gigantisch warenhuis vol rekwisieten werkt. Een plaats waar zelden klanten komen, maar áls er één komt, is het ook meteen raak. De aantrekkelijke en perfectionistische artdirector Fran vraagt Chep om een paar authentieke neushoornogen. Chep heeft ze niet in huis, maar weet wel waar hij ze kan vinden. Hij trekt zijn Tor Johnson-masker op en steelt de ogen 's nachts van een pornofilmset. Misschien komt het wel door de vele melodrama's die hij in de plaatselijke bios ziet, maar al snel kan hij aan niets anders meer denken dan aan Fran. Hij is vastbesloten om indruk op haar te maken, waardoor hij steeds gekkere en gewelddadiger dingen doet. In Cheps hoofd neemt de waan het langzaam over van de werkelijkheid.

Mik
Aardig filmpje, ik heb geen idee wat herziening hiervan teweeg gaat brengen (in positieve of negatieve zin). Op een gegeven moment gingen "ze" wat mij betreft iets té ver van het spreekwoordelijke padje af.

Heel mooie film. Het einde was idd wat bizar.

avatar van Esteban
Komt deze nog in de bioscoop of is ie al te huur?

tovenaar
Volgens mij is er nog niks bekend over een release date.

Ik heb hem gezien op Rotterdam Filmfestival in januari. Ik weet niet of de film dan nog een kans zal krijgen om in de gewone bioscopen te gaan draaien.

avatar van Inland Rabbit
Aardig filmpje over een onzekere jongen genaamd Chep, misschien wel autistisch, die leeft in een achterkamertje vol filmprops. OPp een dag komt er een mooie meid genaamd Fran vragen om erg vreemde props voor haar filmset. Hij besluit het Tor Johnson masker, dat hij kreeg voor Halloween, op t zetten en deze te stelen. Dan begint het gedonder, Chep raakt verliefd op Fran en ondertussen beginnen props tegen hem te praten,

Belachelijk uitgangspunt, maar de uitwerking is aardig. Ook al slaat het in het laatste kwartier een beetje te ver door. Beetje jammer,