Raja Hindustani (1996)

India
Drama / Romantiek

geregisseerd door Dharmesh Darshan
met Aamir Khan, Karisma Kapoor en Suresh Oberoi

Een jonge taxichauffeur, die zichzelf Raja Hindustani noemt, ontmoet het rijke meisje Aarti en wordt verliefd op haar. Hij laat haar de omgeving zien en er ontstaat een hechte vriendschap tussen de twee. Als ook Aarti beseft dat Raja de ware voor haar is besluiten ze ondanks het klassenverschil te trouwen. Aarti's stiefmoeder ontsteekt vervolgens in woede, want ze Aarti had willen uithuwelijken aan haar neef om zo het geld in de familie te houden. Samen met haar broer smeedt ze snode plannen om het gelukkige paar uit elkaar te drijven...

avatar van puck
Dit is een van de eerste Bollywood films die ik gezien heb. Toch wel een klassieker uit het genre, heb ik begrepen, maar even wennen was het wel. Deze film is zo verschrikkelijk over the top, het is eigenlijk een 3 uur durende soap... maar daarom wel hilarisch. De soundtrack is ook erg leuk (althans voor de mensen die ervan houden) en was toendertijd ook erg populair in India. Volgens een vriend van mij, die er in die periode aan het rondreizen was, was iedereen de hele dag 'Pardesi pardesi' aan het zingen.

avatar van Social-Mask
Standaard film, vond er niet veel aan. Ben er mee opgegroeid dus heeft wel wat waarde voor me. De liedjes waren idd wel vermakelijk en ook heel erg populair.