This Angry Age (1958)

Alternatieve titels: La Diga sul Pacifico | The Sea Wall | Versperring tegen de Stille Oceaan

1 stem

Italië / Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door René Clément
met Silvana Mangano, Anthony Perkins en Jo Van Fleet

Mme. Dufresne is eigenaresse van een grote rijstplantage in Viëtnam. Ze is weduwe en heeft 2 kinderen, Suzanne en Joseph. De rijstplantage is nauwelijks winstgevend en wordt bovendien bedreigd door de zee. Zowel de regeringsfunctionaris Michael als de landeigenaar Albert proberen hen van hun land af te krijgen. Beide mannen worden ook verliefd op Suzanne. Joseph wordt het allemaal te veel en hij vertrekt naar Bangkok. Als de zee door de dijk heen lijkt te gaan breken gaan moeder en dochter ook naar Bangkok om geld bij elkaar te krijgen voor de reparatie van de dijk.