Mr. Jones (1993)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Mike Figgis
met Richard Gere, Lena Olin en Anne Bancroft

Mr. Jones is manisch depressief en haalt de raarste stunts uit in zijn leven. Na een van zijn vele stunts wordt hij meegenomen en opgevangen in een speciale inrichting. Langzamerhand krijgt hij een band met een vrouwelijke dokter die hem wil helpen.

neo (crew)
richard gere acteert nog wel aardig.2.5 sterren

Een beetje saai en stuurloos deze film. Gere is wel ok in de film, maar dit redt het nog niet.

FisherKing
Wel leuk om te zien hoe Gere zichzelf speelt

avatar van narva77
Hoe bedoellie, lusteloos, labiel en onzeker ofzo?

FisherKing
Hoe bedoellie, lusteloos, labiel en onzeker ofzo?
Nou nee, Als psychiatrische patient!

avatar van lorelei
het was wel een grappige film vond ik. Richard Gere acteerde wel leuk

donnie B.
wel interessante film, leuke rol van Gere. net voor het eerst gezien. Lena Olin.. mooie vrouw.

avatar van Asmahan
Weer zo'n film die de psychiatrische patient romantiseert. Die prachtige, wervelende mr. Jones, die zo van het leven geniet en zo tintelt als hij manisch is (al neemt ie wat risico's), maar dan moet boeten met een afgrijselijke depressie. Natuurlijk laat dit de vrouwelijke psychiater niet koud. Vond het een behoorlijke draak (de film, niet Lena Olin).

richard gere heeft heel vaak films die over liefde gaan en dat vind ik mooi aan zijn films

avatar van Filmkriebel
Wel een leuke film. Ik hoor het de kritikasters al zeggen : Richard Gere zet hier opnieuw een personage neer met een hoog knuffelgehalte. Toch geeft die manisch-depressieve aard zijn personage meer kleur. Het romantische verhaaltje met zijn psychiater blijft beperkt tot het laatste half uur en hoefde niet echt. Het is een cliché, maar het stoorde me niet bepaald. Er zitten een aantal sterke scènes uit en het zijn zo'n scènes die een film maken of (indien ze ontbreken) kraken. Die beginscène op het dak was een sterk begin . Weer een leuke film van Figgis die stukken luchtiger is dan Leaving Las Vegas.

avatar van Dennis Evahi
Vind dit een aardige film. Ontroerend ook..... Gere speelt toch wel goed.

*** sterren wel

Gister voor het eerst deze film gezien en ik heb genoten van het spel van Richard Gere. Hij speelt een heel andere rol dan hij normaal gesproken doet. Ik had door andere recensies weinig verwacht maar ik geboeid tot het einde gekeken. Een aanrader als je houdt van films met psychische ziektebeelden.

avatar van Carl
Knap spel van Gere en Olin. Trouwens, geen enkele acteur was zwak.
het enige zwakke in het verhaal was het eind.

avatar van Madeliefje
Wel heel zoetig hoor, ik hou er wel van, maar ik snap het als mensen dit helemaal niks vinden. Toch vind ik dat er wel te weinig aandacht aan deze film is gegeven, want het is best een romantisch drama waar de liefhebbers van kunnen genieten.
Een van de leukste rollen van Richard Gere, en ook de andere acteurs deden het goed. Het einde vond ik wel erg LOTR-achtig, en ik had graag gewild dat hij toch nog even van dat dak sprong ("Oh wait, maybe I can fly" *doef*) , dan had de film van mij misschien wel een ster meer gekregen, haha.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Richard Gere en Delroy Lindo ...
Super mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

Wel goede film, dacht dat hij minder zou zijn, maar vond hem toch wel goed. De manische periodes zijn bij hem wel heel heftig, daar in tegen lijken de depressies minder. Maar het romantische was wel heel mooi!

avatar van Confusie
Best een leuke rol van Roger Waters.

Wat een hunk was dat toch eind jaren tachtig.