Reach the Rock (1998)

Komedie / Drama

geregisseerd door William Ryan
met William Sadler, Alessandro Nivola en Bruce Norris

Op een bloedhete zomeravond wordt een etalage-ruit van een winkeltje in het dorpje Shermerville ingeslagen. Robin Fleming wordt gearresteerd en moet een nachtje zitten in het politiekantoor van officier Quinn, die het geen seconde nalaat zijn persoonlijke afkeer tegenover Robin te uiten. Maar als de nacht vordert, zal Robin bewijzen dat hij zowel Quinn als zijn hulpje Ernie veel slimmer af kan zijn. De op het eerste zicht willekeurige schelmenstreek zal de motor worden van een aaneenschakeling onverwachte en hilarische gebeurtenissen die geen één van de betrokkenen onverschillig zal laten.

Ik ben na een half uurtje afgehaakt met het kijken naar deze film. De 'humor' deed me nog het meest denken aan de lol die je in The dukes of Hazard altijd zag; oliedomme mannen die zich voor de gek laten houden door bijdehandte knul.

Puur technisch zag het er best wel aardig uit, inhoudelijk echter, vond ik het helemaal niks.

Ik had vanmiddag nix te doen, dus deze film maar gekeken. Viel me helemaal niet tegen of niets, maar gewoon erg standaard. De humor is idd het best te vergelijken met die van The Dukes of Hazzard. Ik vraag me altijd af waarom dit soort films worden gemaakt? Het voegt toch helemaal niets toe aan het genre etc...(zoals Seven en the Usual Suspects dit misschien wel doen?)...Standaard is het juiste woord...2,5*

Zo zie je dat je met weinig middelen en acteurs toch ook een redelijke film kan maken.
Het is ook echt zo'n film die je 's nachts voor het slapengaan moet kijken.

Een geweldig goeie film. Goeie dialogen tussen de sheriff en de aanghoudene. Geeft een goed beeld van de verveling die plaatsvindt in een dorpje, waarin zich een non-conformistische jongen slechts met onverschilligheid c.q. plaagstootjes kan handhaven. Ook de sherif en zijn handlanger gaven een prima beeld van het niveau van wetshandhavers. Mooie film.

avatar van gondwana
Vooral de dialogen doen het hem hier hé, met als hoogtepunt Lise op het einde, erg menselijke personages.

Is dit gebaseerd op een toneelstuk? Zoniet zou het een prachtige adaptatie kunnen worden...

"Het enige gebrek aan deze film was dat er nooit iemand anders dan de cast in de straten van het stadje te zien was."

tis nacht in een klein slaperig stadje: ze slapen