Xian Dai Hao Xia Zhuan (1993)

Alternatieve titel: Heroic Trio 2: Executioners

Hongkong
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Siu-Tung Ching en Johnnie To
met Michelle Yeoh, Anita Mui en Maggie Cheung

De stad is verwoest na een kernaanval en een slechterik heeft de controle over het drinkwater. Hij oefent pressie uit op een populistische leider en een kolonel. Het heldinnen trio moet er voor waken dat een militaristische staat ontstaat en tegelijkertijd schoon drinkwater voor de bevolking zien te regelen.

Reinbo
Helaas een zwak vervolg op het geweldige origineel. 1,5*

Reinbo
Net herzien. Verre van goed. Veel et veel verhaal en overbodige beslommeringen. haalt het niet bij het campy origineel.

Kom helaas echt niet hoger dan een 2*

Vrees ook dat het enkel interessant is om het oeuvre van beide regisseurs aan te vullen, maar wil de film nog steeds wel erg graag zien.

Op hetzelfde niveau.

Heeft aardig wat moeite gekost om dit tweede deel op te graven, uiteindelijk is het dan toch gelukt. Op basis van de namen achter deze film zou je er toch wat meer van verwachten, maar bij het eerste deel kwam het er ook al niet helemaal uit.

Met To en Ching twee regisseurs die hun mannetje wel kunnen staan en met Mui en Yeoh twee vechtende dames die al vaker getoond hebben zich in dit soort rollen in hun sas te voelen. Ook Cheung trouwens, die al meermaals aan touwtjes door de lucht heeft gevlogen. Toch komt de film wat tekort om met de betere mee te kunnen.

Wel een aparte switch van setting trouwens. Voor een sequel uit hetzelfde jaar een geheel nieuwe wereld voor het heldentrio. Best een leuke setup, al zie ik toch liever wat puurdere martial arts. Verder een vlot filmpje met een paar mooie actiescenes, maar iets teveel uitleg en drama waar het niet thuishoort. Daardoor mis je wat actie, wat een film als deze uiteindelijk toch opbreekt, zeker omdat de actiescenes niet meteen boven het gros uitspringen (nu was dat ook niet eenvoudig in '93).

Leuk om eindelijk eens gezien te hebben, niet slecht maar gezien de kwaliteiten die zich aan deze film verbonden hadden niet genoeg.

avatar van alexspyforever
Opvallend veel donkerder dan zijn voorganger. Voor de rest herinner ik me er nog maar weinig van. Ik vond deze alleszins helemaal niet leuk.