So I Married an Axe Murderer (1993)

Komedie / Thriller

geregisseerd door Thomas Schlamme
met Mike Myers, Nancy Travis en Anthony LaPaglia

Charlie is een verstokte vrijgezel. Hij vindt nooit de geschikte huwelijkskandidate want elk van zijn vriendinnen heeft wel een foutje. Daar komt verandering in wanneer hij Harriet, een bevallige slagersvrouw, ontmoet. Wanneer Harriets moeder op een avond het verhaal vertelt over een slagersvrouw die haar echtgenoten uit de weg ruimde met een hakmes, begint Charlie te twijfelen aan de goede bedoelingen van zijn geliefde. Hij vraagt zijn beste vriend, politiecommissaris Tony, het verleden van Harriet uit te pluizen.

Die stond er nog niet op?!

avatar van bioscoopzaal
Hoe is het mogelijk !!!

avatar van mikoz
Beter dan ik had verwacht

Dit leek mij nou echt zo een drama film met een heel irritante Meyers waar ik al helemaal een hekel aan heb , maar het viel allemaal wel mee.

Verdiend geen voldoende omdat het allemaal iets te fout was , hele vormgeving was gewoon niet geweldig en dat kapsel ... zucht

2* ( Wel een mooie Nancy overgens )

avatar van nightbreed
Een paar leuke grapjes en wat meer minder leuke grapjes.
Je ziet het einde al van verre aankomen helaas.
De schotse vader (gespeeld door Myers) vond ik nogal irritant.
Het leukste aan de film vond 'Kramer' uit Seinfeld.

avatar van timburton
Had een erg leuke film kunnen zijn. Myers is altijd wel grappig. Maar wat een leuke komedie had kunnen worden eindigde als een Scary Movie-achtige kopie.

djelle
Een kopie kan het in elk geval niet zijn, aangezien Scary Movie pas een 7tal jaren later verscheen.

avatar van timburton
djelle schreef:

Inderdaad. Meer bewijze van spreken. De film is eerst tamelijk realistisch, maar het einde heeft veel weg van een onrealistisch tienerkomedie...

avatar van nachtvlinder
leuke muziek en een enkel leuk grappig moment. maar geen komedie en zeker geen thriller. Een komedie is waar misverstanden leiden tot hilarische toestanden, dit is een typisch amerikaanse 'domedie' (dommedie), waar mensen super dom doen wat zgn leuk moet lijken. niet dus en zeker niet alle overacting van politiecommissaris etc. dat is ongeveer 200% nep als het iets realistisch voor moet stellen, zoiets kan alleen in te domme films, alsof je kijkt naar grapjes die gemaakt worden bij het buurt toneel, het enige dat je mist is dat men uit zijn rol stapt en koffie gaat drinken.

het is meer een mislukte romantische domedie, zonde van Nancy Travers

avatar van Sportingerke
Zeer flauwe film, gespeend van echt grappige momenten.

Verder weinig commentaar bij, al moet ik zeggen dat ik misschien wel iets tegen de acterende Mike Myers heb, want de Austin Powers-films vind ik ook maar niets. Als stemacteur vind ik hem wel te pruimen

avatar van thomzi50
Vind Wayne's World en Austin Powers erg komisch, maar hier kon ik amper om lachen. Een paar leuke grappen en de kop van Mike Myers (die hier verder wel extreem slecht acteert, zelfs voor zijn doen) weerhouden me van een lagere score. 1,5*

avatar van Donkerwoud
Mike Myers voor Austin Powers en voor Shrek, maar het zaadje van zijn komische talent is al gelegd. Alhoewel zijn gekke fronzen en flauwe accentjes wel jouw humor moeten zijn. Het is best vermakelijk maar wel erg flauw.