Beyond the Time Barrier (1960)

Sciencefiction

geregisseerd door Edgar G. Ulmer
met Robert Clarke, Darlene Tompkins en Vladimir Sokoloff

Een piloot doorbreekt met zijn experimentele vliegtuig de geluidsmuur en komt in een parallelle dimensie terecht die precies op onze wereld lijkt. Hij landt op het vliegveld en ontdekt dat alle mensen in deze dimensie steriel zijn. Bovendien wordt hij verdacht van spionage en komt in de gevangenis terecht.

avatar van Brix
De film weet wel een redelijk sfeertje op te roepen , vooral door de hoofdlocaties, maar heeft slechts één echt goede acteur aan boord, en dat is dan nog een Nederlander in een kleinere rol, John van Dreelen.

In zwart-wit roepen de locaties een naargeestige sfeer op, die wel past bij het thema van de film.

De van afkomst Russische Vladimir Sokoloff acteert hier ver-schrik-kelijk slecht, en slecht verstaanbaar op de koop toe.

Darlene Tompkins spreekt geen woord, maar haar aanblik leidt tenminste af van Sokoloff.

Het einde van de film is nog wel een beetje verrassend, maar ook wat abrupt.