Assault on Dome 4 (1996)

Alternatieve titel: Chase Morran

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gilbert Po
met Bruce Campbell, Joseph Culp en Ray Baker

De gestoorde terrorist Alex Windham dwingt een volk op een andere planeet om bommen voor hem te maken. De 'peacekeeper' Chase Morran zal hem moeten stoppen.

2,5 puur en alleen voor Bruce Campbell. Oh ja, en voor Brion James. Voor de rest eigenlijks best wel slecht.

avatar van as
as
Ik ga met je mee voor die 2,5. Eigenlijk om dezelfde redenen.

avatar van Mug
Mug
Typische low-budget film waarin de vecht-scenes uitermate slecht gechoreografeerd zijn (full body contact? eerder veel lucht tussen de vechters). En over de special effects over deze Die Hard in outer space zal ik maar zwijgen, veel legoblokjes en piepschuim (maar geen touwtjes bij de ruimtevliegtuigen!)

Een totale mislukking dus. Een 0,5*, ware het niet dat Bruce "Evil Dead" Campbell een opmerkelijke bad guy neer zet. Zijn tekst bestaat voornamelijk uit citaten van Shakespeare, Yeats en Julius Caesar. Toch maar 1* voor die 'kwalitatieve' grinnik-momenten.

edit: zelfs de aftiteling bevatte fouten. De vrouw van Morran heette Moran? pfffff

avatar van as
as