Weekend at Bernie's (1989)

Alternatieve titel: Drie Dolle Dagen met een Dooie!

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Ted Kotcheff
met Andrew McCarthy, Jonathan Silverman en Catherine Mary Stewart

Twee jongemannen ontdekken fraude binnen het bedrijf waarvoor ze werken en melden dit aan de directeur, Bernie. Hij is echter zelf schuldig en nodigt de twee uit voor een weekendje in zijn strandhuis om ze daar uit de weg te ruimen. Bij het strandhuis aangekomen blijkt Bernie zelf vermoord te zijn. De twee weten niet wat ze moeten doen en besluiten net te doen of Bernie nog leeft en nemen hem overal mee naar toe. De moordenaar, denkend dat zijn poging mislukt is, blijft proberen Bernie te vermoorden.

Tijd geleden dat ik hem gezien heb, maar ik vond vooral het geklooi met de dooie Bernie erg grappig. Het verhaal is gewoon flauwekul. 3 sterren.

BS
mee eens.Op zich wel aardige film maar het gesjouw met de dode berny is soms wel leuk.3 sterren

Lekker melige film, maar ook niet meer dan dat.

ik vond het een erg aangename film je hoefde er niet echt bij na te denken, 2e deel was iets minder maar ook wel grappig

Erg lang geleden gezien. Ik zat toen nog in mijn 'foute' periode en zelfs toen vond ik dit al niks. 1,5*

kappeuter (moderator)
Erg lang geleden ?
Zei de ouwe rot van deze site...

Met erg lang geleden bedoel ik dan een paar jaar geleden; toen ik dus nog in m'n 'foute' periode zat. (En kan ik het helpen dat ik er nog zo jong uitzie. )

Deze film was gewoon " niet nadenken en laat maar over je heenkomen"

Het inderdaad aankloten met een lijk.....heerlijk.
Het verhaal zelf stelt niet veel voor.

Zeker een leuke film, met de dooie was echt grappig. Ik had toendertijd de making-off gezien. Tijdens de interview met Terry Kiser (Bernie) op tv, vertelde hij dat hij wel moeite had om een dode te spelen. De grijns van Bernie vond ik irritant leuk.

Redelijk origineel, maar de grappen waren niet altijd raak. Ik kon het gewoon niet meer "serieus" nemen.

avatar van SuperSideSwipe
Best ongeloofwaardig dat niemand doorheeft dat die Bernie dood is, maar als je er niet teveel over nadenkt is het allemaal best vermakelijk deze film.

Hoop van dat bekende "Lijk in de kast, hoop dat niemand in de buurt komt en het merkt" gedrag.

Leuk verzonnen allemaal.

avatar van predator
jaren 80 dommigheid. Hoe zou het toch met Andrew McCarthy gaan (en al die andere veelbelovende acteurs en actrices uit die tijd).

jaaaaah deze ken ik nog,ooit eens op video gezien net na de release.
volgens mij is er ook nog een vervolg geweest.
toen vond ik het een leuke film,nu zet ik de tv er niet meer voor aan, 2*.

avatar van De GeuS
Film had best wel zijn grappige momenten; 2,5*

avatar van Purmerend
Verstand op nul en lekker genieten. 2,5*

3 grappige scene's:
- een bloedhete dag en dat het teer van het dak van een wolkenkrabber overal aan blijft zitten.
- op een boot springen die net aankomt in plaats van net weggaat
- monopolie spelen met een lijk.

Ontzettend grappige en originele film. tenenkrommend zitten kijken van het lachen.

avatar van Turkeyloverz
Soms irritant, soms leuk. De film kijkt wel lekker weg, niets meer, niets minder.

avatar van otherfool
Jaren '80 klassieker uit het rijtje Porky's en Police Academy: oerdom maar stiekum toch wel geinig. Het basisbeginsel is natuurlijk briljant... en de uitwerking voldoende: 3*.

leuke geinige film

Deze film gezien en inderdaad zoals eerder gemeld uit het niveau Porky en Police Academy..Als je zelf een slokje op hebt is het wel melig..vooral het moment dat men Bernie verliest uit de speedboat en ze horen dat er wat tegen de aanlegpalen bonst...

mijn favoriete film, heb hem op dvd gekocht, ook deel 2. kan er uren van genieten van die onzin wat die jongens met bernie uitspoken, leuke vermakelijke film

avatar van heinonlein
het valt me op dat comedies nooit hoog worden aangeslagen, alsof iedereen ze veel te serieus zitten te bekijken.

dit is gewoon een klasieker! kan 'm elke keer weer opzetten!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Beroemde eighties-comedy. De grappen zijn vaak flauw en voorspelbaar, maar toch blijft er goenoeg over om te lachen. Met name om het zeulen met het lijk. Het verplichte vervolg is aanzienlijk minder. Redelijk.

Hoewel het leuk bedacht was, was het allemaal best wel flauw. Er zitten best een paar leuke grappen in maar na 60 minuten heb je het wel gehad met deze film.

avatar van fappie
hahah de favoriete film van Rachel in Friends ik wil deze nog wel een keer zien

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke vermakelijke film! gaat zeker nog wel een aantal keren in de dvd speler!
Het acteer niveau is gemiddeld maar het vrij simpele verhaal is erg goed uitgewerkt en zorgt voor genoeg vermaak!
Aan het einde dacht ik even, is tie nu al afgelopen?
1 van de betere comedy filmpjes !
4 sterren

avatar van PEN15
Ik volgde een 1989-revival en werd weer aan deze film herinnerd. Het is vooral de houding van het lijk dat deze film zo leuk maakt. En een aantal van die piepkleine grapjes zoals die Schwarzenneger persiflage op ongeveer 40 minuten. "Hey Duuude you need to pump some eye-oonn" LOL. Deze film is altijd welkom in mijn eightieslijst van 1989.

avatar van K. V.
Deze heel lang geleden eens gezien en 'k was benieuwd of hij de tand des tijds heeft doorstaan en het antwoordt is: eigenlijk wel. Het blijft een leuke film waarin de twee de hele tijd met het lijk rondlopen en doen alsof hij nog leeft
Een zomerse film waar je niet te veel hoeft bij na te denken.
Mocht je hem vinden, bekijk hem gerust eens.

avatar van brabusRUS
Leuke luchtige, simpele en komische film. Ook heeft de film een typische eind jaren 80s sfeer. De film is dom en erg ongeloofwaardig, maar wel lekker komisch.

Beste lachfilm ooit gemaakt.
ik kan me niet voorstellen dat mensen niet om deze film kunnen lachen.