Weekend at Bernie's II (1993)

geregisseerd door Robert Klane
met Andrew McCarthy, Jonathan Silverman en Terry Kiser

Na hun avontuurlijke weekendje bij Bernie keren Larry en Richard terug naar New York. Daar worden ze beschuldigd van het verduisteren van een grote som geld en ze worden ontslagen. Dat kunnen de heren niet verkroppen en ze gaan op zoek naar eerherstel. Een voodoo-koningin raadt hen aan Bernies lijk te ontvreemden en het vervolgens tot leven te wekken. De herboren Bernie zal Larry en Richard helpen op hun zoektocht naar de pot met geld.

avatar van jay73
Onbegrijpelijk zwak vervolg. Neemt terecht een plaats in imdb's bottom 100-lijst.
Deze film had niet gemaakt hoeven worden.

GerwinF
Wel knap van Terry Kiser om in 2 films een lijk te spelen. 1 ster voor de moeite.

avatar van bioscoopzaal
Ugh, dit was toch nog nauwelijks een film te noemen ... deel 1 was melig maar matig, en dit ding was helemaal niet meer te genieten. 1 ster. Bah!

Na het wel leuke deel 1 een zeer slap vervolg.
Behalve het vallen in herhaling is de film ook niet meer leuk en dan houdt natuurlijk alles op..
jammer..

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Het vervolg op het ook al niet briljante, maar enigszins grappige, deel een. Allesbehalve leuk, op een spaarzaam grapje na. Matig.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zeker wel vermakelijk! maar niet hoogstaand en sluit vrij slecht aan op het eerste deel.

avatar van Mrs.Congeniality
Ik ben het totaal niet eens met de anderen. Ik heb deel 1 niet gezien dus ik weet niet of het een goed vervolg is en dergelijke, maar ik vond deze film juist geweldig. Het acteerwerk laat wat te wensen over maar ik vond Bernie hilarisch en ook de hulpjes van die voodoo vrouw vond ik erg leuk neergezet!

Mrs.Congeniality schreef:

ik ben het ook niet met andere mee eens,ik vind deel 2 zelfs leuker als deel 1

hij is minder als weekend at bernies 1, maar er zitten echt hele grappige en lachwekkende stukjes in.

avatar van alexspyforever
Ik vond deze toch grappiger dan het origineel. Nuja hoogstaand is het niet maar wel leuk gevonden.

avatar van Left4Dead
Wat een stinker zeg. Deel één was bij vlagen nog wel grappig maar deze is wel verschrikkelijk flauw.
Niet om aan te zien. Op een enkel moment na ronduit te vergelijken met bagger wat mij betreft.