• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.541 stemmen

Au Rendez-Vous de la Mort Joyeuse (1973)

Horror / Drama | 82 minuten

Genre: Horror / Drama

Alternatieve titels: At the Meeting with Joyous Death / Lune Lune Coquelune

Oorsprong: Frankrijk / Italië

Geregisseerd door: Juan Luis Buñuel

Met onder meer: Françoise Fabian, Jean-Marc Bory en Gérard Depardieu

IMDb beoordeling: 5,8 (314)

Gesproken taal: Frans

Plot Au Rendez-Vous de la Mort Joyeuse

Een getrouwd stel met twee kinderen trekt in een vervallen buitenhuis op het Franse platteland. De onderdrukte gevoelens van het tienermeisje leidt tot vreemde gebeurtenissen in het huis. Het huis lijkt bezeten door geesten die de familie eruit willen jagen.

logo tmdbimage

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Hé...psst...deze staat ook gewoon op het TSPDT essential films lijstje....niet verder vertellen...

Wat ik wel verder vertel is dat de erg lage waardering voor deze film hier en op IMDB waarschijnlijk te danken is aan mensen die bloedserieus dachten een klassieke haunted house film met lieftst de nodige(and I quote) "gore ffx"te zullen zien.Niet zo'n goed idee als de regisseur van de film Buñuel heet(jr. dan).

De regisseur neemt ons dus in het ootje door een pastiche op gothic horror te laten zien,maar dan zonder dik opgelegde parodistische leut.Zo speelt de film niet in een romantisch kasteel,maar een bakstenen jaren '30 gedrocht,en wordt meteen duidelijk dat de oorsprong van alle narigheid de puberende dochter is(gespeeld door de 17-jarige modelletje Dahm ,zie poster).Het slot is een absurde anti-climax.

B. toont zich nu en dan een aartje naar zijn vaartje,vooral dan in dat geintje met de zgn. pedo priester(opmerkelijk genoeg het sympathiekste personage uit de film).Maar het grootste gedeelte van dit werk bestaat uit op het oog serieuze haunted-house horror met alle flauwekul die daarbij hoort en sommigen blijkbaar deed denken aan( and I quote) "poltergeist 4 or something".

Ik vermaakte me er best mee,vooral een jonge,bebrilde en bebaarde Depardieu als neuroot deed het aardig.

Soundtrack:volstrekt afwezig.