• 8.296.599 stemmen

Geregisseerd door: David Green

Met onder meer: Phil Collins, Julie Walters en Larry Lamb

Releasedatum: 10 november 1988

Plot Buster

Buster (Collins) is een kruimeldief, die Engeland in rep en roer brengt na een grootse treinroof. Maar dan zit de politie hem op de hielen en moet hij kiezen tussen zijn vrijheid en zijn gezin.

imageimage

Sir James McDowell

Nicky Edwards

avatar van markkeuning

markkeuning

erg leuke film. Phil is echt overal erg goed en zo ook in acteren. tis niet zomaar een zanger die effe gaat acteren, nee hij deed het erg goed in deze zeer leuke film.

Mark

Phil had gewoon moeten blijven drummen. Dat was het enige waar hij echt goed in was.

avatar van T.O.

T.O.

• 1938 stemmen

Niet zo slecht als ik dacht.. Geen spectaculair verhaal en de film kent de nodige saaie momenten, maar ik vond Phil het erg leuk doen.

avatar van GFM

GFM

kos schreef:

Hij heeft ook wel aardige deuntjes ingezongen en geschreven hoor...

avatar van tjp1994

tjp1994

vent kan gewoon prima acteren. ik herinner me hem nog in een episode van Miami Vice daar steelt hij volledig de show en acteer hij beter dan Don Johnson en Philip M. Thomas bij elkaar.

avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

Iets te veel love-story en iets te weinig robbery wat mij betreft. Desondanks wel aardig wegkijkend en Phil doet het inderdaad niet zo slecht. 2.5*

avatar van Pawel

Pawel

Phil Collins is de beste in deze film ik heb hem nog nooit zo gezien.

avatar van otherfool

otherfool

Jammer voor Collins, maar hij heeft een waardeloze film uitgekozen om zijn filmdebuut te maken. Wat is dit een ongelooflijk saai en irritant (Walters!) werkje. In plaats van de interessante treinroof te laten zien krijgen we slechts de saaie verwikkelingen na afloop te zien. Buiten Collins heeft deze film echt helemaal niks van waarde te bieden.

1*.

avatar van lowhusky

lowhusky

de soundtrack is erg goed. het acteerwerk is matig maar phil collins doet het wel vermakelijk. verder slecht script maar door de soundtrack een 3,5

avatar van Purmerend

Purmerend

Wel leuk Monopoly spelen met het echte grote geld en wat hadden die 2 een heimwee in Acapulco Mexico naar het regenachtige Engeland. Buster dan vooral in het ziekenhuis met zijn dochtertje.
Redelijke film, al heb ik voor een komedie weinig kunnen glimlachen of echt lachen.

avatar van Legan

Legan

Een leuke geromantiseerde versie van de treinroof waarbij de focus niet op de misdaad is maar op Buster. Filmdebuut van Collins die het redelijk goed doet. Een leuke, aardige, schattige film zonder enige pretenties. En met enkele Collins liedjes erin.

avatar van DragQueen

DragQueen

Een aardige film, die zichzelf niet al te serieus neemt. Phil Collins brengt het er verder prima vanaf, en acteert vrij redelijk. 2,5 ster.

avatar van Robi

Robi

• 1913 berichten

Een film die ik vele jaren geleden voor het laatst gezien heb, en die ik ook altijd op video had. Toch kon ik me er nog best veel van herinneren. En ik vind het ook nog steeds een prima film, al is het zeker geen hoogvlieger. En dat geldt ook voor de acteerprestaties van Phil Collins. Zeker niet slecht, maar ook niet super. Prima film om weer eens voor lange tijd gezien te hebben.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

tijd niet gezien,maar zeker leuke film.

het einde was zo heerlijk feel good.

vooral omdat het best een uniek verhaal is,en natuurlijk waargebeurd,maakt de charme wat groter.

collins doet het niet slecht.

als je wilt weten hoe het verder ging met de echte overvallers,,,,,,zou zowaar een deel 2 inzitten

50 years on: What happened to the Great Train Robbers? - ITV News