The Phantom Planet (1961)

Sciencefiction

geregisseerd door William Marshall
met Dean Fredericks, Coleen Gray en Anthony Dexter

In de buurt van de aarde duikt een geheimzinnige planeet op. De NASA stuurt er een expeditieteam op af en de astronauten ontdekken dat de planeet wordt bewoond door miniatuurmensjes die hun planeet zelf kunnen besturen en zo van melkweg tot melkweg reizen.

avatar van wendyvortex
Grootste helaas aan de film is dat de astronaut door de atmosfeer op de planeet krimpt tot mini-mens formaat.
Dat scheelde weer mooi in de special-FX.
Maar ze zitten erin!!!!
Compleet doorzichte FX van de Z-klasse.
Zie een asteroïde in felle strijd verwikkeld met vlammetjes!!
Zie het monster dat letterlijk en figuurlijk helemaal nergens op lijkt.
Liefhebbers van Supercharger's Goes Way Out zullen zeker deja-vu-gevoelens hebben bij deze film.
Start allemaal een beetje (te) bedaard, maar na een minuut of 20 kan de SF-puin-pret beginnen!

avatar van otherfool
wendyvortex schreef:
Zie het monster dat letterlijk en figuurlijk helemaal nergens op lijkt.

Het leek een beetje op Gromit uit 'Wallace en Gromit' vond ik persoonlijk... Leuk moment verder als onze stoere Nasa boy de miniatuurmensjes ontmoet en zich verwondert over het feit dat ze dezelfde taal spreken, maar niet over dat ze er exact hetzelfde als hem uitzien...

Kijk deze film verder vooral voor de nationale sport van de miniatuurmensjes; stokduwen op leven en dood! Een zeldstaam stukje weinig verheffend filmmateriaal, zoals je deze hele film wel kunt omschrijven. De liefdesperikelen spelen overigens een grotere rol dan goofy actiescenes, en da's altijd een slecht teken in dit soort prulletjes.

1,5*.