Ercole e la Regina di Lidia (1959)

Alternatieve titels: Hercules Unchained | Hércules y la Reina de Lidia | Hercule et la Reine de Lydie | Hercules and the Queen of Lydia

Italië / Frankrijk / Spanje
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Pietro Francisci
met Steve Reeves, Sylva Koscina en Sylvia Lopez

Onderweg naar Thebes voor een belangrijke missie, drinkt Hercules van een magische bron en verliest zijn geheugen. Door koningin Omphale van Lydia wordt hij in de genotstuinen gehouden, en het is aan Ulysses om te proberen Hercules zijn geheugen terug te bezorgen.

avatar van Quentin
Genietbaar maar van bordkarton en knullig spektakel.

avatar van Vinokourov
Her en der nog best wel groots opgezet, maar hoogstaand is anders. 2*

avatar van otherfool
Qua sets, kostuums en aankleding zag het er nog wel goed uit, helaas liep het onsamenhangende verhaaltje daarmee niet in de pas. De fraaie Lopez die we zien als koningin Omphale zou later dat jaar sterven aan leukemie.

1,5*.