Les Trois Frères (1995)

Frankrijk

geregisseerd door Didier Bourdon en Bernard Campan
met Didier Bourdon, Bernard Campan en Pascal Légitimus

Op dezelfde dag ontdekken drie mannen dat ze broers zijn en dat ze 300 miljoen Franse frank erven van hun overleden moeder. Ze geven het al snel uit, maar tien dagen later blijkt dat de erfenis eigenlijk aan een weeshuis is geschonken. Zo beginnen de problemen voor de broers, die eigenlijk niets om elkaar geven.

avatar van Filmkriebel
Weer eens een amusante komedie van en met één van de meest leuke Franse trio's uit de jaren '90. Non stop humor waarin vaak de draak gestoken wordt met de "bourgeoisie". Het is lachen geblazen met deze drie clowns, en een tikkeltje ontroerend wanneer ze zich ontfermen over het zoontje van één van hen. Een goed filmmoment met enkele sterke scènes. Wie hier van genoten heeft moet dan beslist ook nog eens "le Pari" uitproberen.

Komedie die een loopje neemt met elke vorm van logika maar die er in slaagt, binnen onmogelijke toestanden, toch heel wat grappige momenten te brengen. Franse, wilde humor in woord en beeld.