The Stepford Wives (2004)

Komedie / Drama

geregisseerd door Frank Oz
met Nicole Kidman, Matthew Broderick en Christopher Walken

Joanna Eberhart (Nicole Kidman) is de succesvolle baas van een televisiestation. Wanneer zij wordt ontslagen, stort Joanna in. Haar man Walter (Matthew Broderick) staat erop, te verhuizen van Manhattan naar het chique, moderne Stepford in Connecticut. Daar aangekomen wordt Joanna goede vrienden met Bobbie Markowitz (Bette Midler), een joodse schrijfster en herstellend alcoholiste. Ze komen er tot hun ergernis achter dat alle huisvrouwen in Stepford eng zijn in hun perfectie. Joanna en Bobbie vragen zich af wat er gebeurt achter de gesloten deuren van de Stepford Men's Association. Waarom is alles zo perfect in Stepford? En zal het al te laat zijn, wanneer ze achter de schokkende waarheid komen?

Geen idee wat deze film nu moet voorstellen. Het is niet grappig, niet spannend, het is echt helemaal niks. En dan nog vol met fouten blijkbaar wordt er een hele nieuwe versie van de vrouw gemaakt, er ligt tenslotte een nieuw lichaam klaar, maar vervolgens zijn het enkel geimplementeerde chips in het normale lichaam die gedeactiveerd kunnen worden. Of ook weer niet? Bette Midler zit op een gegeven moment met dr hand in t vuur dus blijkbaar is dr hele lijf robot? Maar dan met de hersenen van het origineel? Ik kan er geen chocola van maken [/spolier]

avatar van Nienke1981
Na de kaft van de dvd gelezen te hebben, dacht ik dat deze film meer een soort van Desperate Housewives-achtige film zou zijn, maar dit was dus zeker niet het geval. Ik vond het ook maar een rare film en niet leuk...

laundromat
vond 'm wel ok eigenlijk...ik ben er destijds blanco zonder scepsis in gegaan, miss dat dat helpt?

avatar van pardalis
Wat een wrede verkrachting van het boek !!!!

Ze konden een prachtige spannende thriller ervan gemaakt hebben, maar ze hebben het verhaal helemaal veranderd en er een soort van een komedie van willen maken die totaal mislukt is.
Vreemd dat zo'n cast er aan mee wou werken !
Ik ga de oude film eens opzoeken en bekijken, ik hoop dat deze toch stukken beter is. Ze hadden beter een andere titel genomen zodat het niet direct gelinkt kon worden aan het boek ! een 1

Ter info, het boek van Ira Levin is wel heel heel erg goed !!!!

avatar van m1701
Vond de film zeer aangenaam! Vind alleen haar echtgenoot in de film geen leuke acteur. Leuk verhaal, dacht op een gegeven moment is het een comedy of wordt het een thriller

Acteerwerk was ook erg leuk. Vooral die robotvrouwen waren erg leuk.

Zeker moeite waard om een x te kijken

avatar van mr_erp
waardeloze film
Wat een onzin!
Vrijdagavond verpestend dit..

avatar van moviemafketel
Ik had ook niet zoveel verwacht bij Comedy Central. Luchtig onzin-verhaaltje dat nergens echt tot grote hoogtes weet te komen. Kidman was hier nog een lekker ding, al zijn de tekenen van plastische chirurgie al te zien. Grappig dat ze juist in deze film speelt waarin alle vrouwen geperfectioneerd worden om de mannen te plezieren. In het echt heeft ze van alles aan zichzelf laten doen wat niet nodig was. Een Komedie kan ik dit niet noemen, want er viel niks te lachen.
Een Drama trouwens ook niet, want er viel niks te huilen. Wel blijft het concept van zo'n geperfectioneerde samenleving(dat nooit lang kan duren) altijd wel interessant vind ik. Een hele kleine voldoende.

avatar van juliegirlxoxo
Best wel leuke film,Nicole is echt een topactrice en in deze film zeker,serieus haar gezichtsuitdrukking verdienen gewoon een award.
Ook zater er echt wel komische stukken in zoals waneer ze de afstandsbediening van Sarah in handen krijgen of waneer er geld uit iemand haar mond kwam,ook zaten er geweldige rollen in die homo was super gespeeld.
Helaas vielen de special effects tegensorry hoor maar die hond leek gewoon op een mislukte gummybear,en helaas vanaf een bepaald punt veel te voorspelbaar.

avatar van K. V.
'k vond het geen misse film, die ook soms grappig was. Geen topper, maar het kan erdoor.
'k Heb wel het origineel nog niet gezien, dus kan 'k de twee niet vergelijken.

avatar van miss_efron
De inhoud van de film leek me al leuk.Ook de acteurs/actrices die er in meedoen is zeker de moeite waard.De film ging over vrouwen die gehoorzamen aan hun man.

Joanna wordt ontlagen en haar man neemt ontslag.Samen verhuizen ze van New York City naar Stepford in Connecticut. Door de buurt beter te leren kennen leert Joanna meer over de inwoners en al gauw ziet ze dat er meer aan de hand is.

Eerst dacht ik om aan een grappige komedie te beginnen maar uiteindelijk was het een 'science-fiction' komedie. Niet altijd evenveel 'komedie' aan te pas maar ik vond dit echt een super film!!Een topper!

avatar van narva77
Het enige aardige was eigenlijk wel de maatschappijkritiek die in de film schuil ging...

avatar van missl
Nicole Kidman komt in een plaatsje terecht waar alles perfect is, zij vertrouwd het niet en gaat op onderzoek uit. Typische film die wel prima is om een keertje gezien te hebben maar nergens heel boeiend wordt en ook niet blijft hangen.

avatar van Metalfist
Let's celebrate the birth of our lord Jesus Christ with yarn

Vreemd genoeg kun je soms nog een hele hoop films hebben liggen die je nog moet zien en dan heb je in werkelijk geen enkele van die films zin. Gelukkig heb ik nog wel een voorraadje opgenomen films liggen en aangezien ik wel in de mood was voor wat licht vermaak viel de keuze op deze The Stepford Wives. Vooral opgenomen vanwege de aanwezigheid van Nicole Kidman, maar dat de film geregisseerd werd door Frank Oz was ook mooi meegenomen.

Naar het schijnt waren er wel de nodige issues tijdens het filmen. Kidman wou perse meedoen met de film omdat ze een grote fan van Miss Piggy is en ze beschouwde de samenwerking met Oz (vanwege zijn werk bij The Muppet Show) als het dichtste dat ze ooit zou geraken tot Miss Piggy. Nadien heeft het niet veel gescheeld of ze was gewoon opgehouden met The Stepford Wives omdat de vele rewrites en edits haar de keel begonnen uit te hangen terwijl Oz later zou verkondigen dat hij nooit had mogen luisteren naar producers en co en daardoor een belabberde film heeft afgeleverd. Die strubbelingen voel je ook doorheen de film, want het is allemaal nogal onevenwichtig en vooral vlees noch vis. De komedie komt niet tot zijn recht, het drama ook niet en het geheel is zo voorspelbaar als de gemiddelde aflevering van Sesamstraat.

Het is dan ook enkel de cast die dit nog enigszins de moeite waard maakt. Kidman blijft een degelijke actrice die een variëteit van rollen aankan en het is vooral haar bitcherige begin dat het nog allemaal wat leuk maakt. Wel vreemd trouwens dat ze op de poster zo nadrukkelijk aanwezig is met haar blonde lokken aangezien ze dit zich kapsel pas ergens op het einde van de film aanmeet. Christopher Walken blijft een aangename acteur, hier wel overduidelijk op automatische piloot, en ook Glenn Close mag nog even lekker potsierlijk gaan liggen doen. Matthew Broderick daarentegen is overduidelijk de zwakste schakel. Waar ik hem in Ferris Bueller nog goed op zijn plaats vond, is hij hier pijnlijk onleuk.

Twijfelgevalletje dus. Ik zocht iets waar ik niet al te veel moeite voor moest doen en The Stepford Wives past perfect in die categorie. Dat neemt echter niet weg dat dit een wel heel gezapige film is waar best wel wat aan mankeert. Leuk voor de liefhebber en de fans van Kidman, waar ik me toch wel tot toe reken, maar voor de rest niet memorabel.

avatar van Pollypeachum1
pardalis schreef:
Wat een wrede verkrachting van het boek !!!!

Vreemd dat zo'n cast er aan mee wou werken !

Ter info, het boek van Ira Levin is wel heel heel erg goed !!!!
Ja, die oude film is geweldig.

Af en toe leuk, maar toch niet de beste film die ik ooit van Nicole Kidman of Christopher Walken heb gezien.
Wel leuk om Bette Midler nog eens aan het werk te zien.

avatar van Decec
Een matige komedie/SF/thriller film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende actrice Nicole Kidman...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...